کد خبر: ۷۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
متخصص علوم رفتاری در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- متخصص علوم رفتاری هشدار داد: در حال حاضر بیش از 65 تا 70درصد طلاق ها به علت عدم تفاهم جنسی است بنابراین آموزش مسائل جنسی به جوانان نباید در کشور تابو باشد.
دکتر مجید ابهری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین  ضمن بیان این مطلب اظهارکرد:غریزه جنسی یکی از  ارکان اصلی ایجاد پیوند عاطفی و روابط زناشویی می باشد.اما درحال حاضر متأسفانه به علت تغییر سبک زندگی و تأثیر آن بر دوام و بقای خانواده به ویژه تغییر رژیم غذایی، آلودگی های صوتی ، تنفسی وزیست محیطی ونیزوجودبرخی  امواج و پارازیت های محیطی به شکل چشمگیری تغییریافته وبا چالش های جدی روبروشده است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 65 تا 70درصد طلاق ها به علت عدم تفاهم جنسی است؛ افزود: این درحالی است که به دلیل دیدگاه های فرهنگی و شرایط اجتماعی، هیچ زن یا شوهری علت اساسی طلاق را عدم تفاهم جنسی اعلام نمی کنند بلکه بهانه های دیگری که در بسیاری از موارد مضحک و بچه گانه است عامل جدا شدن آنها ست.

وی با بیان این که متأسفانه آموزش مسائل جنسی به شکل تابو درآمده، ادامه داد:هیچ پدر، مادر یا مرکز آموزشی یا بنیاد فرهنگی متولی مشخص این امور به جوانان نیست .بنابراین هر چه فرزندان بلد هستندرا یا از دوستان شان یاد گرفته یا از سایت های اینترنتی فراگرفته اند.

 ابهری هشدار داد: با این وضعیت در آینده ای نه چندان دور با مشکلات متعددی در این زمینه مواجه خواهیم بود. ضمن اینکه کاهش توانایی های جنسی باعث بروز سردی روابط زناشویی و عاطفی شده و به تشکیل زندگی های  سفید وپنهانی منجر خواهد شد.

وی همچنین افزود: حدود 75درصد از مراجعان زنان خیابانی مردان متأهل هستند چرا که یک جوان مجرد امکانات مالی و سایر امکانات برای این گونه روابط را ندارد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی هشدار داد: بنابراین اگر خانواده ها و نهادهای آموزشی به فکر آموزش های درست، اصولی و منطقی روابط زناشویی نیفتند با بیماری های ناشی از روابط پرخطر جنسی روبرو خواهیم بود که کوچک ترین آن ایدز و کمترین آن طلاق و متلاشی شدن کانون ونهاد خانواده ها  خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: