تاریخ انتشار: ۰۳:۵۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 12
شفا آنلاین>سلامت>محققان امریکایی موفق به شناسایی نشانگرهای زیستی در سرطان های پستان و پروستات شدند این مساله می تواند به شناخت علل ژنتیکی ایجاد و پیشرفت این بیماری ها کمک کند.
به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران از شناسایی نشانگرهای زیستی در سرطان های پستان و پروستات خبر دادند. در واقع با شناسایی این نشانگرها در سرطان های پستان و پروستات به شناسایی علل ژنتیکی ایجاد و پیشرفت این بیماری ها کمک خواهد شد.

قابل توجه است این یافته ها می تواند تلاش ها را برای شناسایی بهتر بیمارانی که نسبت به هر گونه داروی شیمی درمانی واکنش نشان داده و باعث می شود تا سرطان به شکل تهاجمی تر به بدن بیمار حمله کند، تقویت شود.

مایکل فریمن (Michael Freeman) از مرکز پزشکی سدارز- سینایی در لس آنجلس امریکا در رابطه با شناسایی این نشانگرها می گوید: شناخت و شناسایی نشانگرهای زیستی برداشت یک گام حیاتی به سوی تحقیقات درباره سرطان و مراقبت از آن محسوب می شود.

او در ادامه توضیحاتش اظهار داشت : استراتژی نمودارهای جدید ، نمونه هایی را در این پژوهش ها نشان می دهد که در نهایت توانایی ما را برای درمان بیماران مبتلا به سرطان بهبود خواهد بخشید.

این نشانگرهای زیستی که به  تازگی شناسایی شده است با formin-3 و دخالت DIAPH3 در تعامل یک پروتئین که باعث سخت شدن سلول ها می شود ، مرتبط است . این پژوهش ها نشان می دهند ، در صورتی که این نشانگرها کم شده و یا از بین بروند، سلول ها تغییر شکل می دهند و فشار فضاهای بافت باعث رشد یا پیشرفت بیماری در بیماران مبتلا به سرطان های پستان و پروستات می شود.

این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله گزارش علمی (journal Scientific Reports) منتشر شده و قابل دسترسی است.

سینا