کد خبر: ۷۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 09
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران از سوم تا پنجم شهریور ۹۴ در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر عبدالرزاق هاشمی دبیر این کنگره روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران برپا شد، گفت: قرار است ۱۱ پنل تخصصی که بر اساس کارگروه‌های تخصصی میکروب‌شناسی طراحی شده‌اند، برگزار شوند. همچنین سه سمپوزیوم میکروب‌شناسی و کنترل کیفی آب با حمایت اداره آب و فاضلاب تهران، سمپوزیوم سل با همکاری اداره سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و همچنین سمپوزیوم گیاهان و مواد اولیه دارویی با اثرات دارویی با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی شهید بهشتی برگزار می‌شود. ۱۸ کارگاه مختلف نیز طراحی شده است که سه مورد از آنها توسط سه پروفسور خارجی برگزار می‌شود. در حدود ۱۲ نفر میهمان خارجی نیز دعوت شده‌اند و ۴۰ تا ۵۰ نفر هم از کشورهای مختلف جهت شرکت در کنگره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی درباره تعداد مقالات ارسال شده به این کنگره نیز، گفت: ۱۷۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که از میان آنها ۱۴۸۰ مقاله به عنوان پوستر پذیرفته شده است. ۵۰ مقاله نیز با نظر کمیته و دبیر علمی برای سخنرانی انتخاب شده‌اند. حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ مقاله نیز پذیرفته نشده است. در کنار این برنامه‌ها، انتخابات مجمع عمومی انجمن میکروب شناسی ایران نیز برگزار می‌شود. برای کلیه رشته‌ها و رشته‌های علوم آزمایشگاهی ۱۲ امتیاز، برای رشته‌های دامپزشکی ۲۰ امتیاز و برای رشته‌های پرستاری و مامایی نیز امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.

هاشمی ادامه داد: میکروب شناسی بالینی، میکرو بیولوژی محیطی، میکروبیولوژی مواد غذایی، صنعتی و کشاورزی، میکروب شناسی عفونت‌های بیمارستانی، سوختگی و مقاومت میکروبی، میکروب شناسی موارد خاص، میکروب شناسی زنوزیس و بیماری‌های عفونی نوپدید، میکروب شناسی مولکولی و زیست فناوری، تنوع گونه‌ای و سیستماتیک میکروبی، میکروب شناسی گیاهان و مواد اولیه دا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: