کد خبر: ۷۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 08
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>وزیر بهداشت به سازمان غذا و دارو یکماه فرصت داد تا مشخص کند کدام آبهای بطری شده واقعاً آب معدنی هستند و کدام ها نیستند و آیا بطری و بسته بندی آنها برای سلامت انسان مضر هست یا نه.
به گزارش شفا آنلاین : سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اطلاعاتی که در مورد وضعیت نابسامان آبهای بطری شده در کشور به دست آمده است به سازمان غذا و دارو یکماه فرصت دادم تا بعد از بررسی کارشناسی مشخص کنند از بین آبهای بطری شده موجود در بازار، کدامها واقعاً آب معدنی هستند و کدام ها آبهای دیگری هستند که به نام آب معدنی به مردم عرضه می شوند.
وی افزود: در مورد آبهای بطری شده به خصوص آبهای چند منطقه خاص که اطلاعات آن را داریم مشخص شده که اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی با محتوای آن یکسان نیست و باید با بررسی دقیق کارشناسی جلوی سوء استفاده تولید کنندگان این اقلام گرفته شود.
وزیر بهداشت اضافه کرد: علاوه بر آن خود بطری و در آن نیز ممکن است از موادی ساخته شود که برای سلامت انسان مضر باشد. در این زمینه کار کارشناسی در وزارت بهداشت انجام شده و اطلاعات اولیه آن موجود است. من نیز از سازمان غذا و دارو خواسته ام تا ظرف یکماه آینده گزارش دقیقی در مورد وضعیت بسته بندی و مواد مورد استفاده در این بطری ها نیز ارائه کنند تا بر اساس آن برخوردهای قانونی صورت گیرد.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: