کد خبر: ۷۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 07
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه گفت: مصرف مواد غذایی کنسروی و شکلات نقش زیادی در تشدید درد میگرنی دارد.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر صفوی متخصص تغذیه  در رابطه با میگرن و رژیم های غذایی جهت درمان و یا پیشگیری از آن گفت: میگرن یکی از انواع سردردها است که به شدت آزاردهنده است و باعث بروز حالت تهوع در فرد می‌شود که برای درمان آن مکمل‌ها بهترین روش درمانی هستند البته مسکن ها هم در بهبود درد آن کمک کننده هستند اما عملکرد آن ها به صورت مقطعی است. 

وی ادامه داد: اگر رژیم غذایی منتخب توسط فرد درست باشد هم در بهبود و کاهش درد آن و هم در پیشگیری از ابتدا به آن می‌توان جلوگیری نمود این متخصص تغذیه در خصوص مواد محرک درد میگرن که در مواد غذایی پرمصرف وجود دارند، اظهار کرد: مصرف پنیرهای سفت (مدت طولانی در یخچال نگهداری شد) و همچنین شکلات دارای ماده‌ای به نام تیرامین هستند و افرادی که دچار سردردهای میگرنی هستند باید از مصرف این مواد پرهیز کنند چرا که اثر تحریک کنندگی بر افزایش این درد خواهد داشت. 

صفوی تصریح کرد: مصرف الکل اثر منفی بالایی دارد همچنین مرکبات همچون پرتقال و غیره نیز می تواند در ایجاد این درد آزاردهنده تأثیرگذار باشد. 

وی با تأکید بر این که به هم خوردن ساعات وعده‌های غذایی هم دارای اثر منفی بالایی است اظهار کرد: ایجاد اختلال در مصرف وعده‌های غذایی و عدم هماهنگی روزانه در خوردن صبحانه- نهار- شام تأثیر به سزایی در تشدید این وضعیت آزاردهنده خواهد داشت. 

صفوی افزود: افرادی که بدون مشورت با پزشک ر‍ژیم می‌گیرند و مواد غذایی همچون برنج و نان را از برنامه‌ی غذایی خود حذف می‌کنند خود عامل اصلی جهت بروز این بیماری خواهند بود که علاوه بر میگرن میزان استرس نیز در آن‌ها افزایش خواهد یافت.

این متخصص خاطرنشان کرد: مواد غذایی کنسروی متهم اصلی تشدیدکنندگی هستند چرا که ماده‌ای به نام هیستامین وجود دارد و عامل تحریک کنندگی دارد. 

وی پیرامون مواد غذایی تسکین دهنده و بهبود دهنده‌ی سردردهای میگرنی گفت: مصرف سبزی و میوه به مقدار 3 تا 5 سهم (هر سهم حاوی یک لیوان سبزی خام و یک دوم سبزی پخته).
خوردن انواع غذاهای دریایی حاوی امگا3 نظیر ماهی آزاد، روغن سویا، گردو و همچنین غذاهایی که با امگا3 غنی شده‌اند بسیار مفید است.

صفوی به بیماران دارای میگرن توصیه کرد: در هنگام بروز این سردرد فقط استراحت کنند و از مصرف هر گونه مواد غذایی جهت جلوگیری از تشدید آن خودداری نمایند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: