کد خبر: ۷۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 06
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت که با هدف بازدید از پروژه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی به استان مازندران سفر کرده است از بهره برداری بیمارستان آمل ظرف سه ماه آینده خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین- دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت ضمن اعلام این خبر همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد‌، گفت: نظام پرداخت در وزارت بهداشت بعد از 30 سال تغییر می کند.

وی گفت: طبیعی است که هیچ اقدام جدیدی نیست که به طور کامل و بی نقص اجرا شود و همه مسوولان این حوزه موظفند که اشکالات این طرح را بررسی و بازنگری کنند.

وی یادآور شد: طرحی که به عنوان نظام نوین پرداخت مبتنی بر عملکرد برای گروههای پرستاری و پزشکان ابلاغ شده است  در سال جاری دو  یا سه بار  تغییر کرده است.

دکتر هاشمی گفت: معتقدیم این طرح به عدالت نزدیک تر است و هر کس که کار بیشتری کند دریافتی بیشتری دارد.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد در خصوص طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد  با بازنگریها و اصلاحات انجام شده تا اواسط یا اواخر امسال به نقطه مطلوب برسیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: با اجرای این طرح بیش از 10 میلیون نفر بیمه شدند و دسترسی به پزشکان، ماماها و دارو با گذشته قابل مقایسه  نیست و البته این به معنای این نیست که مشکلی در اجرای این طرح نداشته ایم و زیر ساختهای لازم  مشکل دارند.

دکتر هاشمی با اشاره به حمایت دولت از اجرای طرح تحول سلامت ،در خصوص استمرار طرح تحول سلامت تصریح کرد: امیدوار هستیم  با همراهی خوب دولت همانطور که برای آب و گاز به مردم سوبسید داده می شود  ، در زمینه هزینه سلامت مردم نیز این اتفاق بیفتد.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد اعتبارات لازم برای استمرار طرح تحول سلامت در قالب برنامه بودجه سال 95 و نیز برنامه ششم توسعه تخصیص یافته و این برنامه با قوت ادامه یابد.

دکتر هاشمی در ادامه به برنامه های آینده وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت : 2000 تخت ویژه تا پایان سال در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد . توجه به اورژانس بیمارستانی و گسترش بلوکهای زایمانی و نیز توجه به بهداشت محیط و نظارتهای جدی بر  مراکز توزیع غذا  از مهمترین برنامه های پیش روی حوزه بهداشت و درمان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: