کد خبر: ۷۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 06
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >سفیران سلامتی استان زنجان ظهر دیروز این استان را به قصد شهر استانبول ترک کردند تا با شعار «با هم بودن» در حمایت از بیماران کلیوی نیازمند، کشورهای ترکیه، گرجستان و ارمنستان را رکاب بزنند.
به گزارش شفاآنلاین و بر اساس تخمین فرهاد عسگری، کارشناس میکروبیولوژی و دوچرخه سوار 26 ساله استان زنجان و احمد کوزه گر کارشناس I. T  و رکاب زن 29 ساله بندر عباسی، پیمودن مسافت نزدیک به 3 هزار کیلومتری پیش رو، حدود 50 روز به طول می‌انجامد تا به این ترتیب پتانسیل بالای کشور ایران در حوزه بیماری‌های کلیوی، پیوند و امکانات و تخصص پزشکان در این زمینه به کشورهای همسایه معرفی شود. فرهاد عسگری در این مورد به خبرنگار گروه زندگی گفت: همراه احمد کوزه گر تصمیم گرفتیم سفر 50 روزه خود را از شرق ترکیه آغاز کنیم، وارد مرز گرجستان و شهر ترازبون شویم و بعد از رکاب زدن در شهرهای باتومی و تفلیس از کشور ارمنستان به قصد بازگشتن به ایران خارج شویم.


وی که به دلیل مبتلا بودن پدرش به بیماری کلیوی، با درد و رنج این بیماران آشنا است، افزود: در نظر داریم روزانه به طور متوسط 7 الی 8 ساعت رکاب بزنیم و در طول مسیر تراکت‌هایی را که به زبان مردم کشورهای مورد نظر ترجمه شده است در میان افراد و بیماران کلیوی تقسیم کنیم تا از این طریق تجربه انجمن بیماران کلیوی ایران در اختیار‌ آنها قرار گیرد، مضاف بر اینکه نسبت به توانمندی‌های متخصصان ایران در حوزه بیماری‌های کلیوی آگاهی بیشتری ایجاد شود، به این امید که بیماران کلیوی این کشورها از طریق ارتباط با شبکه‌های درمانی ایران زودتر بهبود یابند.


احمد کوزه گر که حدود 12 سال است دوچرخه سواری می‌کند و دیدگاه‌ها و اهداف یکسان را دلیل همسفر شدن با فرهاد عسگری می‌داند، گفت: آرزوهای‌مان یکی بود و دنبال کردن یک هدف انسانی مشترک و آرزوی سلامت و ‌آرامش برای همنوعان بهترین دلیل بود تا با پیام «با هم بودن»با فرهاد همدل و همسفر شوم و برای حمایت از بیماران کلیوی 50 روز رکاب بزنم.  وی که از 20 سالگی شاهد رنج کشیدن پدرش به دلیل ابتلا به بیماری کلیوی بوده است، ادامه داد: پدرم به دنبال مشکل نقص ایمنی بدن، دچار بیماری کلیوی و روز به روز بر شدت بیماری‌اش افزوده شد تا جایی که دیالیز‌های هر روزه نتیجه قابل قبولی به همراه نداشت و در نهایت نیازمند پیوند کلیه شد.


 پیدا کردن کلیه مناسب که ریسک پس زدن پیوند را به حداقل برساند کار بسیار سختی بود و همه اعضای خانواده درگیر این موضوع شده بودند تا اینکه پس از تلاش بسیار، جوان 25 ساله‌ای پیدا شد که به دلیل عضویت در یکی از زیر مجموعه‌های شرکت های هرمی، با مشکلات مالی فراوانی رو به رو شده بود و برای جبران این مشکلات، ناچار به فروش یکی از کلیه‌هایش شده بود.


 از یک سو خوشحال بودیم که جست و جوها نتیجه داده است و از سوی دیگر شاهد وضعیت دلخراش جوانی بودیم که به دلیل یک اشتباه، جانش را به خطر می‌انداخت. با همه این احوال 5 سال از پیوند کلیه پدرم می‌گذرد و او در وضعیت خوبی به سر می‌برد اما هنوز خاطرات آن سال‌ها در ذهنم باقی مانده است به همین دلیل سفر 50 روزه را با جان و دل پذیرفتم تا با این حرکت، بسیاری از بیماران کلیوی و خانواده هایشان، درد و رنج کمتری را متحمل شوند.


وی خاطرنشان کرد: درست است که بیماران کلیوی در همه گروه‌های سنی وجود دارند، اما در این بین کودکان بیمار از لحاظ روانی شکننده‌تر هستند و به همین دلیل قصد داریم به این گروه از بیماران توجه بیشتری داشته باشیم تا در سایه«با هم بودن »روحیه مضاعفی به آنها ببخشیم و امید‌شان را به زندگی افزایش دهیم.



فرهاد عسگری که پیش از این در سال 1393 استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، شهر بندر عباس و جزیره قشم را در حمایت از بیماران سرطانی با شعار «سرطان هرگز»به مدت 70 روز رکاب زده است و ادامه این سفر هدف دار را اردیبهشت ماه سال‌جاری، در شمال غرب ایران و استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با دوچرخه و به مدت 18 روز پیموده است قصد دارد پس از بازگشتن از ارمنستان، به همراه احمد کوزه گر تمام شهرهای ایران را با شعار اختصاصی‌شان یعنی «با هم بودن» رکاب بزنند و از کودکانی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند دیدن کرده و کارهای هنری این کودکان را جمع‌آوری کنند تا از طریق سایت شخصی‌شان آثار را به فروش برسانند و به این ترتیب کمک هزینه درمان بیماری کودکان نیازمند و دارای بیماری‌های خاص را فراهم کنند.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: