کد خبر: ۷۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 05
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی اپتومتری گفت: افزایش مراکز بدون مجوز و استاندارد عینک فروشی در سطح شهر از جمله بزرگترین معضل اپتومتریست‌ها است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی میرزاجانی رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران  در خصوص بزرگترین معضل اپتومتریست‌ها بیان کرد: در ایران اپتومتریست‌ها دوره‌های لازم برای ساخت عینک را در دانشگاه‌های مربوط می‌گذرانند اما به دلیل تعداد زیاد مغازه‌هایی که بدون استاندارد و مجوز‌های لازم، عینک ارائه می‌دهند، بیشتر دیده می‌شوند.

وی ادامه داد: در این محیط‌های غیر معتبر که نظارت روی آنها به اندازه کافی نیست، مردم علی رغم پرداخت هزینه‌های گزاف، عینک طبی استاندارد را دریافت نمی‌کنند.

علی میرزا‌جانی عنوان کرد: با این شرایط اپتومتریست‌ها هم با وجود گذراندن دوره‌های دانشگاهی نمی‌توانند به دستی به ارائه خدمات مشغول شوند. این در حالی است که در سراسر دنیا در دفاتر کار اپتومتری و کلینیک‌های اپتومتری تمام مراحل مربوط به تجویز عینک از جمله تعیین نمره، ساخت، تراش عدسی، فیت کردن و... طبق اصول علمی انجام می‌شود.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران ضمن اشاره به لزوم آگاهی‌سازی مردم اظهار کرد:‌مردم باید بدانند که عینک را باید از موسسات معتبر عینک طبی تهیه کنند. زیرا ساخت عینک از حرف شغلی جامعه پزشکی است و اپتومتریست‌ها در دانشگاه‌های پزشکی آموزش‌های لازم را برای اینکار می‌گذرانند.

وی افزود: این افراد عینکی را ارائه می‌دهند که افراد می‌توانند با استفاده از آن بدون سردرد و آسیب‌های چشمی دید راحتی داشته باشند.

علی میرزاجانی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود تا افراد همانطور که برای خرید مواد‌غذایی به مکان‌های معتبر مراجعه می‌کنند، برای تهیه عینک به محیط‌هایی مراجعه کنند که مسئولین فنی آنها زیر نظر وزارت بهداشت هستند.از عوارض عینک‌های غیراستاندارد می‌توان به افزایش نمره عینک، ایجاد آسیب‌هایی روی توازن و تعادل چشم و تحلیل عضلات داخلی و خارجی چشم اشاره کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: