کد خبر: ۷۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 04
دکترنوربخش خبرداد:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>بیمه>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: شستا ( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) سود ده است و خوشبختانه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون، میزان سود سرمایه گذاری این شرکت افزایش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین : سید تقی نوربخش روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه تامین اجتماعی سرمایه گذاری و توسعه پایدار به خبرنگاران گفت: پیش از روی کار آمدن دولت جدید، سود حاصل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیشتر از 10 درصد نبود اما این سود بر اساس آمار مجمع شستا در حال افزایش است.

وی ادامه داد: از آنجاییکه 6 درصد از محل سود حاصل از سرمایه گذاری ها برای پرداخت تعهدات سازمان تامین اجتماعی به این سازمان پرداخت می شود ، طی سال جاری سه هزار و نهصد میلیارد تومان به تامین اجتماعی پرداخت می شود.

نوربخش گفت: این در حالی است که طی دوره های قبلی مبلغ کمتری ، معادل دوهزار و 800 میلیارد تومان به این سازمان پرداخت می شد که امیدواریم با افزایش میزان سود شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی بتوانیم در سال های آینده این رقم را افزایش دهیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در شرکت های متعدد وابسته به تامین اجتماعی بیش از 60 هزار تن فعالیت می کنند که این افراد در شرکت های شستا، گردشگری و خانه سازی به عنوان سه هلدینگ بزرگ سازمان تامین اجتماعی فعالیت دارند.

**نقش مهم تامین اجتماعی در توسعه اقتصادی کشور

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: این سازمان به عنوان نهادی اجتماعی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد و با توجه به توافق نامه اخیر هسته ای، دریچه های امیدبخش روی اقتصاد کشور باز شده است که امیدواریم تاثیرات آن را در آینده مشاهده کنیم.
وی تصریح کرد: کشورهای استکباری در دوره تحریم روی دارو، حمل و نقل و دیگر بخش های اقتصادی مشکلاتی را برای کشور ایجاد کردند که در این زمان سازمان تامین اجتماعی سنگر اول جنگ تمام عیار اقتصادی بود.

نوربخش ادامه داد: نفتکش جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین نفتکش و یکی از زیرمجموعه های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی با 70 فروند نفتکش به رغم تحریم، سوخت کشور را مبادله می کند.
وی اضافه کرد: همچنین کشتیرانی ایران به رغم تحریم ضمن توسعه و گسترش، توانست نیروی انسانی مجرب را تربیت کند و هم در بخش باربری و مسافری خدمات کلیدی برای اقتصاد کشور انجام می دهد.


نوربخش افزود: همچنین در بخش دارویی به رغم مشکلات در انتقال دانش دارویی ، شرکت دارویی توفیق دارو پژوهش های جدی در حوزه دارویی داشت که نمونه ای از این تحقیقات در زمینه داروی ضد سرطان است.
مدیر عامل تامین اجتماعی تصریح کرد: در بخش فولاد و سیمان نیز به رغم تحریمات در رقابتی جدی به دلیل تولیدات خوب در کشور چین خط تولید جدید ایجاد کردیم.

وی گفت: همچنین برای نخستین بار قرار است تا چهار ماه آینده تولید ریل در استان اصفهان عملیاتی و به بازار عرضه شود که این موضوع نیز در ایجاد زیرساخت های ریلی بسیار تاثیرگذار است.
نوربخش اظهار داشت: این شرکت تولیدی در اصفهان به رغم فرسودگی، اصلاح ساختار انجام داده است و تولیداتش را به نحوی ارایه می کند که زیرساخت های حمل و نقل کشور را تامین کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: هلدینگ های تامین اجتماعی در زمینه گاز، نفت، انرژی، معدن، فولاد و دارو فعال هستند.این شرکت ها در تولید ملی و اقتصادی فعالیت دارند

** کمک های دولت به تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در یکی دو سال اخیر دولت کمک های شایانی به تامین اجتماعی کرده است. پارسال به دلیل تحریم ها، 6 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به تامین اجتماعی پرداخت کرد.
وی ادامه داد: همچنین 19 بنگاه با تدبیر هیات وزیران تعیین تکلیف شدند و این اموال در قالب سهام به تامین اجتماعی بازگردانده شد که ارزش آن ها به دو هزار و 200 میلیارد تومان می رسد.

** اولویت های تامین اجتماعی در پساتحریم
نوربخش همچنین اولویت های سازمان تامین اجتماعی در پساتحریم را اینگونه عنوان کرد که سه استراتژی از سوی تامین اجتماعی در این زمینه اندیشیده شده است و برنامه داریم که بازارهای ایرانی به کالاهای خارجی نباید باز شود.
وی ادامه داد: سیاست دولت این است که باید فرصتی ایجاد شود که اقتصاد ملی مان با نگاه اقتصاد مقاومتی دیده شود، ارتباطات با شرکای خارجی به صورت مشارکت در تولید و سرمایه گذاری باشد و نگاه به صادرات تولیدات نیز داشته باشیم.

نوربخش اظهار داشت: درصد بسیار زیادی از فعالیت های شرکت های سرمایه گذاری را صادرات تشکیل می دهد و اکنون انتقال تکنولوژی اصلاح ژن به عنوان یک بخش مهم اقتصادی به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می شود.
نمایشگاه تامین اجتماعی، سرمایه گذاری و توسعه پایدار از 12 تا 14 مردادماه در سال اجلاس سران در حال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: