کد خبر: ۷۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 03
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروي آمريکا هشدارهاي جدي خود را در مورد خطر بالقوه واکنش‌هاي آلرژيک کشنده مرتبط با فروموکسيتول (ferumoxytol) با نام تجاري Feraheme به‌روز کرد
به گزارش شفا آنلاین، هشدارهاي جدي که روي جعبه‌هاي حاوي دارو نيز آمده، شامل ممنوعيت تجويز آن در بيماراني است که سابقه واکنش آلرژيک به هر نوع از داروهاي تزريقي جايگزيني آهن دارند.

از زمان تاييد فروموکسيتول در سال 2009، اين خطر همواره گوشزد شده است. از آن زمان، واکنش‌هاي جدي، مانند مرگ بيماران نيز گزارش شده است. FDA به پايش و ارزيابي خطر واکنش‌هايجدي آلرژيک با همه انواع محصولات تزريقي آهن ادامه داده است.

فروموکسيتول که براي درمان کم‌خوني ناشي از فقر آهن، به صورت داخل وريدي تجويز مي‌شود، تنها براي بيماران بزرگسال مبتلا به کم‌خوني فقر آهن که در اثر بيماري مزمن کليوي ايجاد شده، انديکاسيون دارد. براساس بررسي‌هاي FDA، توصيه‌هاي زير براي متخصصان گروه‌هاي پزشکي منتشر شده‌اند:

1) محصولات آهن تزريقي داخل وريدي را تنها براي بيماراني انتخاب کنيد که به درمان آهن داخل وريدي نياز دارند.

2) فروموکسيتول را براي بيماراني که سابقه واکنش آلرژيک به فروموکسيتول يا ديگر محصولات داخل وريدي آهن دارند، تجويز نکنيد.

3) فروموکسيتول رقيق شده را به صورت انفيوزن داخل وريدي، در طول حداقل 15 دقيقه، تجويز کنيد. فروموکسيتول نبايد به صورت تزريق وريدي رقيق نشده استفاده شود.

4) بيماران را از نظر علايم و نشانه‌هاي واکنش‌هاي جدي آلرژيک تحت نظر داشته باشيد، مانند پايش فشار خون و تعداد ضربان قلب در طول تزريق فروموکسيتول و حداقل 30 دقيقه پس از پايان تزريق.

5) خطرات و مزاياي تجويز فروموکسيتول را در بيماران مسن که به چندين بيماري جدي ديگر هم مبتلا هستند، به دقت بررسي کنيد، زيرا اين بيماران ممکن است به عوارض شديدتري دچار شوند.

6) در بيماراني که سابقه واکنش‌هاي چندگانه آلرژيک را دارند، بايد تجويز فروموکسيتول با در نظر گرفتن خطرات و مزاياي آن صورت گيرد. اين افراد ممکن است در معرض خطر بيشتر باشند.

سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: