کد خبر: ۷۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 02
شفا آنلاین>سلامت>چهار مردي که از سينه به پايين فلج شده بودند، در نتيجه پيشرفتي که در پژوهشي درباره آسيب طناب نخاعي به دست آمد، توانستند به تنهايي از صندلي چرخدارشان بلند شوند.


به گزارش شفا آنلاین،در این مردان تحريک‌کننده‌هاي الکتريکي در نخاع‌هايشان کاشته شد و آنان اکنون در حال تلاش براي به دست آوردن توانايي براي بازيابي توانايي راه رفتن هستند.

اين مردان گفتند، علاوه کسب توانايي بلند شدن از صندلي‌هاي جرخدارشان، شبيه‌سازهاي الکتريکي همچنين به آنان امکان داده است تا دوباره رابطه جنسي زناشويي برقرار کنند و به طور عمده‌اي کنترلشان بر راست‌روده و مثانه بهبود يافته است.

مقاله‌اي که اين پژوهش دکتر سوزان هارکما و همکارانش در مرکز پژوهشي آسيب نخاعي کنتاکي در دانشگاه لوئيزويل را توصيف مي‌کند، روز جمعه 24 ژوئيه در مجله آنلاين PLoS One منتشر شد.

داستين شيلکاکس که 5 سال پيش در يک سانحه خودرو فلج شده بود، دراين‌باره گفت: «من مي‌توانم تا بيش از نيم ساعت سرپا بايستم. فوق‌العاده است. شگفت‌انگيز است. احساسي اميدبخش است.»

بنياد کريستوفر و دانا ريو در حال گردآوري 15 ميليون دلار براي انجام اين عمل روي چندين بيمار ديگر است. حدود 4000 نفر از قبل براي شرکت در اين پژوهش داوطلب شده‌اند.

پيتر وايلدراتر، رئيس اين بنياد گفت: «ما واقعا هيجان‌زده هستيم. به نظر ما آينده براي افرادي که دچار آسيب‌هاي نخاعي هستند،‌ بسيار روشن است.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: