کد خبر: ۷۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 31
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی گفت‌: آحاد جامعه پزشکی به دنبال فرار مالیاتی نیستند اما تبعیض‌هایی که به پزشکان نسبت به سایر صنوف قائل می‌شوند؛ آزار دهنده است‌.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر داریوش طاهرخانی عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی  با اشاره به اینکه مسئولین بیمه‌ای کشور‌، از پوشش بیمه پایه همه شهروندان به عنوان عملکرد موفق خود نام می‌برند‌، اظهار داشت‌: سازمان امور مالیاتی نباید هیچ رقمی را بعنوان مالیات عملکرد 93 از پزشکان طرف قرار داد با بیمه‌های پایه مطالبه نماید.

وی افزود‌: با فرض پوشش فراگیر بیمه پایه در کشور‌، همه مراجعین به پزشکان دارای دفترچه بیمه بوده و مالیات درآمدهای ناشی از ارائه خدمت به بیمه شدگان نیز در طی سال گذشته توسط سازمان‌های بیمه از ارقام پرداختی به پزشکان کسر و به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت شده است‌.

وی با بیان اینکه امسال معاونت نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی به جای پیگیری مطالبه فوق‌، بعنوان حمایت از همکاران، پیشنهاد رشد در اظهارنامه‌ها را بر اساس ارقام سال 92 مطرح کرد‌، ادامه داد‌: این مساله جای تعمق بسیار دارد و ظاهرا برخی افراد نظام پزشکی را ابزار تنظیم روابط خودشان با دستگاه‌های کشور نموده‌اند.

رئیس نظام پزشکی تاکستان با اشاره به اینکه تداوم این عملکرد‌ها‌، جامعه پزشکی را به سمت تجدید نظر در انتخاب‌های آینده هدایت خواهد نمود‌، تصریح کرد‌: اگر نظام پزشکی پالایش نشده و رویه‌اش را تغییر ندهد و به جای نمایندگی دولت‌، بعنوان نماینده جامعه پزشکی به تکالیفش عمل نکند‌، در آن صورت قبل از آنکه دولتیان بتوانند تهدیدهای بی اساس خود را در لغو اختیاراتی که اساسا به نظام پزشکی واگذار نشده بود‌، عملیاتی نمایند‌، جامعه پزشکی، این سازمان را رها و مطالباتشان را در مبادی دیگر صنفی جستجو خواهند کرد.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: اگر نظام پزشکی پشتوانه صنفی تضعیف شده‌اش را هم از دست بدهد‌، آینده خوبی در انتظارش نخواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: