شفا آنلاین -وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با انتقاد از اينكه انجمن هاي علمي كشور اختياري ندارند، گفت: جايگاه آنان مناسب نيست و در اين ميان سازمان نظام پزشكي مي تواند بخشي از وطايف وزارت بهداشت را به دوش بكشد.
به گزارش شفا آنلاین ،دکترسيدحسن قاضي زاده هاشمي در آیین توديع و معارفه معاون آموزشي اين وزارتخانه، افزود: بايد ماموريت ها و وظايف اين انجمن هاي علمي تعريف تا انتخابات آنها در سراسر كشور پرشور تر برگزار شود.
وي با بيان اينكه بايد در جهت ارتقا گروههاي بورد و انجمنهاي علمي كار بيشتري صورت گيرد ، تصريح كرد: بايد به نخبگان بيشتر بها داده شود.
قاضي زاده هاشمي، با تاكيد بر ضرورت كاهش تصدي گري در وزارت بهداشت، اظهار داشت: نبايد مراجعهكنندگان براي رفع مشكلات آموزشي به اين وزارتخانه مراجعه كنند، بايد يك پيشخوان دولت يا پنجرهاي نرمافزاري ايجاد شود تا مردم براي كارهاي ابتدايي به وزارت بهداشت مراجعه نكنند.
وي ادامه داد: وزارت بهداشت يك ستاد مركزي است و معاونتها بايد ليستي از خدمات خود را ارائه نمايند تا مردم براي انجام امور و مسائل خود به دانشگاههاي علوم پزشكي مراجعه كنند.
هاشمي تصريح كرد: اگر قرار باشد مراجعهكنندگان هر روز به ستاد بيايند ازدحام زيادي ايجاد خواهد شد در حالي كه ميتوانيم مانند وزارتخانههاي ديگر از جمله صنايع از سامانههاي مختلف استفاده كنيم تا خواستههاي مردم را الكترونيكي پاسخ دهيم.
وي نيازسنجي در نظام آموزشي را امري مهم دانست و اظهار داشت: رشته هاي زيادي با نگاه وزارت علوم ايجاد شده در حاليكه به عنوان مثال ماماهاي بسياري بيكار هستند و يا طب اورژانس را راه اندازي كرديم، در حالي كه تعداد كمي براي اين رشته به خارج اعزام شدند.
به گزارش شفا آنلاین ،وزير بهداشت افزود: آمار فارغالتحصيلان بيكار در رشتههاي پزشكي روبه افزايش بوده و اين نگران كننده است.
هاشمي با اشاره به توزيع عادلانه نيروهاي آموزشي براي خدمت به ديگران، گفت: نبايد افراد را براي گذراندن طرح خدمت به اجبار به استانهاي محروم اعزام كنيم و انتظار داشته باشيم كه به سلامت مردم توجه كنند.
وي تاكيد كرد: بايد قوانيني ايجاد شود تا ۱۰ سال آينده نيروهايي تربيت شوند كه نياز به طرح اجباري حذف شود در اين ميان مجلس نيز با ما همراه است.
وزير بهداشت گفت: اكنون برخي از استانها اعتبار ندارند و برخي پزشكان حقوق ۱۵ ميليون ريالي خود را با تاخير ۱۰ ماهه دريافت مي كنند، هنوز ناتواني نيروهاي آموزشي را در استان هاي محروم ميبينيم.