کد خبر: ۷۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 28
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: اختصاص 2 هزار و 400 تخت بیمارستانی به بخش‌های ویژه اعم از بزرگسالان و نوزادان طی یکسال در دستور کار امسال قرار دارد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد آقا‌جانی معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص برنامه توسعه بخش‌های ویژه گفت: برنامه توسعه بخش‌های ویژه در دستور کار امسال قرار دارد. مجموعا 5 هزار و 400 تخت ویژه اعم از بزرگسالان و نوزادان در اختیار داریم که قرار است 2 هزار و 400 تخت خواب در طی یکسال به مجموعه‌ی این تخت‌ها اضافه شود.

وی همچنین ادامه داد: این اتفاق حرکت بزرگی است، درصد قابل توجهی از این تخت‌ها به ICU نوزادان بسیار مورد توجه است تا وضعیت سلامت نوزادان ارتقا یابد. همچنین این اقدام، گام بزرگی برای حفظ و بقای نوزادان نارس است. بطور‌کلی اگر به بخش نوزادان توجه کافی نشود نوزادان زنده نخواهند ماند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ترغیب به زایمان طبیعی اذعان کرد: راه اندازی واحدهای اختصاصی که بسیار هزینه‌بر هستند، امکان انجام زایمان بی‌درد و فیزیولوژیک توسط متخصصین و ماما‌ها بطور رایگان از جمله اقداماتی است که برای تشویق و افزایش زایمان طبیعی انجام می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در راستای طرح تحول نظام سلامت و حمایت از زایمان طبیعی در حال توسعه و بازسازی 366 بلوک زایمانی در 366 بیمارستان کشور هستند. سوئیت‌های اختصاصی که تمام مراحل زایمان در آن جا انجام می‌شود و امکان حضور همسران در کنار مادر‌ها را فراهم می‌کند از دیگر اقدامات موثر در این زمینه هستند.

وی در پایان بیان کرد: اختصاص این سوئیت‌های اختصاصی باعث کاهش انتقال عفونت، محدود‌ شدن عوارض زایمان و ایجاد محیط مطبوع و خوشایند برای مادران می‌شود که این موارد از حقوق طبیعی مادران است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: