کد خبر: ۷۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 28
شفا آنلاین>سلامت>متخصصین وپژوهشگران قدیمی ترین شرکت داروسازی کشور، برای نخستین بارموفق به تولید پرمصرف ترین داروی بیماران دیابتی به صورت ترکیبی شدند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر فرزاد حدائق فوق تخصص بیماریهای غدد درون ریز و متابولیسم دراین باره گفت: با توجه به نوع بیماری و عوارض همراه آن، بیماران دیابتی حجم عظیمی از داروهای مختلف را مصرف می کنند که در بسیاری از موارد تعداد زیاد داروهای مصرفی منجر به کاهش تحمل پذیری آنها ودرعین حال هزینه های قابل توجه ماهیانه می شود.


شرکت داروسازی دکتر عبیدی که پیشگام در تولید داروی سیتاگلیپتین (زیپتین) در ایران بوده، به تازگی با تولید داروی زیپمت که دو داروی سیتاگلیپتین (زیپتین) و متفورمین را در قالب یک قرص در خود جای داده است، گامی نو در جهت کاهش تعداد قرصهای مصرفی ، کنترل بهتر قند خون و کاهش هزینه های درمانی بیماران دیابتی برداشته که درزندگی میلیون هابیماردیابتی کشوراثرات قابل توجهی خواهدداشت.

دکتر سعید کلباسی- فوق تخصص بیماریهای غدد درون ریز و متابولیسم-نیزاظهارداشت: داروی زیپمت علاوه بر داشتن آثار درمانی زیپتین و متفورمین، به طور مجزا، اثر مشترک این دو دارو در کنترل قند خون، یعنی کاهش تولید گلوکز در کبد را نیز تقویت می نماید.

وی تاکیدکرد: موارد مصرف این دارو در حال حاضر در مبتلایان به دیابت نوع 2 می باشد.

دکتر سید امیر رضویان- مدیر عامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی-نیزدراین باره گفت: مشابه خارجی این دارو قبلا با قیمتی بسیار بالا وارد کشور می شد که با تولید این دارو توسط شرکت داروسازی دکتر عبیدی وکسب تاییدیه های لازم ازسازمان غذاودارو، از این پس هموطنان ما نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای تهیه مشابه خارجی آن نخواهند داشت.چراکه این دارو به وفور و با قیمتی بسیار ارزان دراختیارمیلیون ها بیماردیابتی کشورقرارخواهدگرفت.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا صیادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
جناب دکتر از قرار معلوم جنابعالی دراین کشور عزیز ایران زندگی نمی کنید چرا که بنده حدود دو ماه پبش رفتم پیش یک د کتر متخصص وایشان برای کنترل قند خون داروی زیپمت (1000× 50) تجویز کرد حالا هر جا می روم به صورت ازاد هر قوطی 30 عددی را 48 هزار تومن باید بخرم البته اگه گیر بیاد ممنون از کشف شما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: