کد خبر: ۷۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 27
معاون وزیر بهداشت خبرداد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع سزارین از 56 درصد به 50 درصد و در تیرماه امسال به 49 درصد رسید که نشان دهنده استمرار سیر کاهنده سزارین در کشور است.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر محمد آقاجانی در حاشیه همایش تقدیر از مجریان برتر ارتقای سلامت مادر و نوزاد افزود: یکی از مهم ترین برنامه های ما در جهت ارتقای کیفیت زایمان ها، بهینه سازی و توسعه 366 بلوک زایمان در بیمارستان ها است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب توسعه این بلوک ها یک هزار واحد اختصاصی زایمان برای مادران راه اندازی می شود و این به آن معنا است که امکان حضور همسران هنگام وضع حمل فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: آماده کردن محیط امن و حفظ حریم خصوصی مادر، استقبال از زایمان طبیعی را بیشتر خواهد کرد و عوارض زایمان مانند عفونت را کاهش می دهد.

معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در سال 93، 450 هزار زایمان طبیعی انجام شد که امسال با استانداردهای بالاتری ادامه می یابد.

آقاجانی در مورد زایمان های بدون درد نیز گفت: این زایمان ها نیز رایگان است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: همراه با کاهش شیوع سزارین در کشور مرگ و میر مادران و نوزادان نیز کاهش یافته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: