کد خبر: ۷۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 27
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح پرونده ابتلا به ایدز بیماران هموفیلی را در آستانه سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران به مصلحت ندانست.

به گزارش شفاآنلاین، دکترهاشمی با بیان این خبرگفت: در مورد پرونده بیماران هموفیلی باید آنگونه که در شأن ملت و منافع ملی است عمل کرد و نباید دستگاه دیپلماسی کشور را دچار چالش کنیم.

 وی درمورد مطرح شدن پرونده ابتلا به ایدز بیماران هموفیلی در آستانه سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران افزود : دیپلمات نیستم اما توافق هسته ای دستاورد ارزشمندی برای کشور است.

وزیر بهداشت گفت: فابیوس یک شخصیت بین المللی است؛ یک دعوای حقوقی داریم که همانند آن در کشورهای دیگر اتفاق افتاده و به مجامع بین المللی شکایت برده اند و حالا اگر طی این سال ها ضعیف عمل کرده ایم اکنون مطرح کردن این پرونده در راستای مصالح یک کشور نیست، چون بطور مثال اگر فردا شخصیتی از آلمان بخواهد به ایران سفر داشته باشد باید مسایلی مانند نقش داشتن آنان در جنگ تحمیلی مطرح شود.

وی تاکید کرد: در مورد پرونده بیماران هموفیلی باید آنگونه که در شأن ملت و منافع ملی است عمل کرد و نباید دستگاه دیپلماسی کشور را دچار چالش کنیم.


** پرونده بیماران هموفیلی تابع قوه قضاییه است

هاشمی همچنین با بیان اینکه پرونده ابتلا به ایدز بیماران هموفیلی در دوره ما اتفاق نیافتاده، گفت: غرامت این بیماران در دولت های گذشته به خانواده ها پرداخت شده و همچنان نیز در حال دادن این غرامت ها هستیم.

وی تصریح کرد: اگر غرامتی گرفته نشده، شاید دستگاه ها درست عمل نکرده اند اما فکر می کنم این پرونده کمی سیاسی شده و شاید هم شرکت مقابل زرنگی کرده و غرامت خانواده ها را نپرداخته، اما به هر حال در این پرونده تابع قوه قضاییه هستیم.

وزیر بهداشت گفت: زنده شدن موضوع قدیمی پرونده هموفیلی ها همزمان با سفر مقامات خارجی و توافق اخیر حتما سیاسی بوده و از سر خیرخواهی نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: