کد خبر: ۷۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 26
اتمام حجت روحانی با آمریکا:
شفاآنلاین:جامعه>سیاست>رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه انسجام و وحدت داخلی ایران به عنوان عامل پیروزی در مذاکرات هسته ای، به دولتمردان آمریکا هشدار داد که درباره خانه تکانی در اتاق سیاسی شان تصمیم بگیرند.
به گزارش شفا آنلاین : حجت السلام حسن روحاني با حضور در ورزشگاه استقلال کردستان، در جمع مردم اين استان از حمايت هاي ايران از اربيل و بغداد خبر داد که اگر نبود، تا کنون سقوط کرده بودند.

اهم سخنان وي را در ادامه بخوانيد:

  • ملت ايران فرقي بين شيعه و سني نمي گذارد. شيعه و سني، برادر و متحد يکديگر هستند. ما پيرو قرآني هستيم که به ما گفته است «ما برادر و برابريم». اگر کسي مي خواهد بين شيعه و سني فرقي بگذارد، خطا کرده است. اگر کسي مي خواهد بين کرد و ترک و فارس و بلوچ و عرب، فرقي بگذارد، اشتباه کرده است. ما همه دست واحدي در برابر دشمن هستيم.
  • ما ملت واحديم و کردستان چشم ملت ايران است. کردستان ديده بان ايران بوده و هست و چشم بصير ملت ايران بوده و هست.
  • با ايستادگي و مقاومت شما، به حول و قوه الهي، ايران امن ترين و با ثبات ترين کشور در تمام منطقه است. ملت ايران نه تنها از کردستانش حفاظت مي کند، از بغداد و اربيل هم محافظت مي کند.
  • اگر مقاومين اين سرزمين و دلاوران ايران نبودند، امروز اربيل و عراق به دست تروريست ها سقوط کرده بود. اما ملت ايران پشتيبان همه ملت هاي مظلوم است.
  • ما همانطور که از سنندج حمايت مي کنيم، از سليمانيه و اربيل و هر سرزميني که مورد تجاوز قرار گيرد، حميات مي کنيم. ما از هر مظلومي حمايت مي کنيم و منطقه را با وحدت و انسجام از حضور تروريست ها پاک مي کنيم.
  • ما ملت بزرگي هستيم که نشان داديم پيچيده ترين مساله سياسي جهان را پاي ميز مذاکره حل و فصل کرده ايم. ما قادريم ساير مسائل منطقه و جهان را پاي ميز مذاکره حل و فصل کنيم. ما به همه دنيا گفته ايم که با فشار و تهديد و تحريم نمي توانيد ملت ايران را تضعيف کنيد. جهان در برابر خواست و عظمت ملت ايران، در وين سر تعظيم فرود آورد.
  • ما در ادامه راه به خاطر وحدت ملت و هدايت رهبر، به خوبي راه را ادامه خواهيم داد. البته طرف مقابل متاسفانه در سرزمين خود، مشکلات فراوان دارد و گاهي در بيان حرف ها دچار لغزش ها و خطاهاي نابجا مي شود.
  • من به مسئولين دولت آمريکا مي گويم که تصميم بگيريد، در اتاق سياسي تان خانه تکاني کنيد. آن ميزي که از آن حرف مي زنيد، پايه هايش لرزان است.
  • براي رويارويي با ملت ايران يک راه وجود دارد و آن احترام و تکريم و فروتني در برابر ملت بزرگ ايران و حرف حق است. ما بر راه خود پافشاري مي کنيم تا ظلم را از سر ملت خود برداريم.
  • ما شرايطي را به وجود خواهيم آورد که مسير توسعه و آباداني براي سراسر کشور و کردستان باشد. به اميد خدا بعد از اين دوران باز هم اقتصاد مقاومتي را ادامه خواهيم داد و شرايطي را فراهم مي کنيم که ايران سرزمين واردات کالاهاي بيگانه نباشد، بلکه سرزمين توليد و صادرات انواع کالاها برا يمنطقه و جهان باشد.
  • از سيلي که به وجود آمد ابراز تاسف مي کنم. بايد خودمان را براي پيش بيني حوادث غيرمترقبه آماده کنيم و همه توانمان را براي جبران خسارت ها به کار بگيريم.

گفتني است رئيس جمهور در بخش پاياني سخنراني خود از تسهيلات دولت براي 31 طرح و پروژه با اعتبار 880 ميليارد تومان خبر داد و گفت: اين طرح ها تا پايان سال 95 تکميل و اجرايي خواهند شد. به گفته وي، تامين اعتبار براي احياي حمل و نقل جاده اي، آب و کشاورزي و تاسيس 11 سد جديد در اين استان و دو نيروگاه برق آبي، از جمله برنامه هاي دولت براي استان کردستان است.

خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: