کد خبر: ۷۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 27
شفا آنلاین>سلامت>تیمی بین المللی از پژوهشگران و دانشمندان در کشور چک ، موفق به ساخت نوعی ترکیب داروئی جدید شده اند که تاثیر به سزائی در نابودی تومورها و غدد سرطانی دارد . این دارو از عصاره نوعی گیاه ساخته شده است .
به گزارش شفا آنلاین،بر اساس گزارش رسمی منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی و بایوتکنولوژی هانا در کشور چک Hana Region Centre for Biotechnological and Agricultural Research (CRH) ، پژوهشگران این مرکز موفق به کشف و ساخت نوعی داروی جدید بر ضد تومور های سرطانی شده اند . در حال حاضر این مطالعات به سرپرستی کارل دولزال Karel Dolezal دانشمند مشهور اهل جمهوری چک در حال پی گیری است .

بر این اساس ، داروهای فوق شامل ترکیباتی با قدرت و تاثیر گذاری بسیار زیاد در نابودی تومور ها هستند . این پژوهشگر در رابطه با کشف جدید خود اعلام کرد : " در ترکیب داروی جدید ساخته شده ، از عصاره گیاهی موسوم به cytokinin و زیر مجموعه های آن استفاده شده است . "

این تیم پژوهشی ، حق کشف و اختراع داروی جدید خود را در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسانده و در حال حاضر در انتظار دریافت پیشنهادهایی جهت سرمایه گذاری و توسعه در ساخت این ماده دارویی جدید هستند که به صورت بالقوه دارای تاثیر فراوانی در درمان انواع سرطان ها است . هدف اصلی تیم پژوهشی فوق ، ارائه و عرضه گسترده هر چه سریعتر این دارو به بازارهای جهانی است .

در خاتمه لازم به توضیح است که رکز تحقیقات کشاورزی و بایوتکنولوژی هانا در سال 2012 میلادی پایه گذاری شده و در آن تعداد زیادی از پژوهشگران مختلف از کشورهای گوناگونی در سراسر جهان به تحقیق و مطالعه مشغول هستند . حمایت های مالی این موسسه مهم تحقیقاتی از سوی اتحادیه اروپا و دولت جمهوری چک تقبل شده است .

در خاتمه لازم به توضیح است که به اعتقاد کارشناسان ، عرضه این دارو می تواند تحولی بزرگ در درمان انواع سرطان ایفا کند .

سینا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: