کد خبر: ۷۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 21
معاون بهداشت جمعیت هلال احمر تاکید کرد؛
شفاآنلاین:سلامت>درمان>معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، از آمادگی حمایت برای راه اندازی مراکز تخصصی توانبخشی در بیمارستان ها و درمانگاه های کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین : معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه حوزه توانبخشی از نظر ساماندهی در کشور مغفول مانده است، گفت: استان هایی که آمادگی راه اندازی مراکز تخصصی توانبخشی در قالب بیمارستان، درمانگاه و مرکز درمانی را داشته باشند، حمایت می شوند.

 دکتر سید رضا رئیس کرمی در همایش مدیران عامل ستادی و استان های جمعیت، با تاکید بر سازماندهی امکانات بهداشت و درمان و توانبخشی، اظهار کرد: ساماندهی امکانات و جذب بیشتر نیروهای تخصصی در حوزه بهداشت و درمان و به خصوص توانبخشی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه استان ها باید توسعه مراکز جامع توانبخشی را در بازه زمانی ۵ ساله در دستور کار قرار دهند، خاطرنشان کرد: تعامل با سازمان های مردم نهاد و فعالیت در حوزه های جدید توانبخشی از جمله توانبخشی اعصاب، قلبی و ریوی، مفصلی و… از جمله مواردی است که باید به آنها توجه کرد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در حوزه درمان تکالیفی بر عهده دارد، اظهار کرد: به علاوه در زمینه درمان اضطراری ضروری است تا تیم های درمان اضطراری ساماندهی شده و از آموزش های تخصصی و به روز بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه هلال احمر در حوزه درمان در بخش هایی که بخش خصوصی حضور ندارد، فعالیت خواهد کرد، گفت: بر این اساس ارائه خدمات درمانی دیالیز و همودیالیز به مردم در استان ها به تازگی در استان سمنان کلید خورد؛ البته در این زمینه در برخی از استان ها نیازی به راه اندازی این مراکز نیست، اما استان هایی که در این زمینه نیازمند دریافت خدمات دیالیز و همودیالیز هستند، می توان اقدامات لازم را برای راه اندازی این مراکز انجام داد.

رئیس کرمی با اشاره به اینکه هلال احمر در زمینه ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی و راه اندازی مراکز درمان سرطان نیز می تواند فعالیت قابل توجهی در سراسر کشور داشته باشد، درباره ضرورت فعالیت زنجیره ای داروخانه های جمعیت هلال احمر، عنوان کرد: بهتر است تا داروخانه های هلال احمر به شکل زنجیره ای فعالیت کنند تا اگر بیماری در استانی نتوانست داروی خاص خود را تامین کند، آن دارو در استان دیگر در دسترس او قرار گیرد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: