کد خبر: ۶۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 29
متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص زنان و زایمان گفت: بروز خونریزی های نامرتب خانم ها در سنین مختلف علل متفاوتی دارد که برای تشخیص و درمان آن باید به پزشک مراجعه کنند.

دکتر مهناز حکیمی فرد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: برای نمونه دربرخی دخترخانم هایی که تازه پریود می شوند به علت نا بالغ بودن سیستم هورمونی شان امکان دارد که یک سری خونریزی های نا مرتب داشته باشند. معمولأ هم در 2 سال اول آنها را خیلی مشکل نمی دانیم و انتظار می رود که بعد از 2 سال اول پریود این خونریزی ها مرتب شود؛.

وی ادامه داد: اگر خونریزی فردی در 2 سال اول پریود با خونریزی و درد خیلی شدیدی همراه باشد بررسی هایی از نظر برخی بیمای های خونی و برخی کیست ها که جنبه خانوادگی و ارثی دارند نیز صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: خانم ها از سنین 40 سال به بالا به دلیل یکسری اختلالات هورمونی دچار مشکلاتی در پریود می شوند؛ در 42 سالگی نیزنزدیکترین زمان پریود است. یعنی امکان دارد یک خانم در ماه دو بار هم پریود شود منتها الگوی این خونریزی ها در خانم های مختلف نیز متفاوت است.

به گفته وی خانم هایی که خونریزی اشان خیلی طولانی یا شدید باشد و در فواصل بین این قاعدگی خونریزی داشته باشند باید برای آنها بررسی هایی از نظر کیست های تخمدان، فیبروم های رحمی و اختلالات هورمونی نیز انجام شود.

حکیمی فرد بیان کرد: برخی از خانم های نزدیک به سنین یائسگی امکان دارد برای منظم شدن خونریزی از هورمون هایی استفاده کنند که خود آنها امکان دارد برایشان اختلالاتی مانند خونریزی های نا مرتب نیز ایجاد کند.

وی هشدار داد: استفاده از داروهای هورمونی به صورت نا منظم واستفاده از آی یودی در برخی از خانم ها، خونریزی های نا مرتبی را نیز ایجاد می کند.

متخصص زنان و زایمان تأکید کرد: در سنین مختلف که با خونریزی های نا مرتب رو به رو می شویم در وهله اول باید معاینه بالینی انجام شود.زیرا گاهی عفونت ها و زخم های دهانه رحم هم باید پس از تشخیص درمان شوند. بعد از آن باید سونوگرافی، بررسی خود رحم،تخمدان ها،آزمایشات هورمونی و اندازه گیری پرولاکتین و تیروئید نیز انجام گیرد تا علت مشخص و پس از آن روند درمان آغاز شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یسنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
0
من‌۳۱سالمه‌۷ساله‌ازدواج‌کردم‌سالقبل‌گفتنع‌ما‌هیستروسکوپی‌کن‌به‌خاطر‌ضخامت‌رحم‌هنوز‌هم‌بار‌دار‌نشدم‌چند‌ماهی‌است‌که‌دریک‌ماه‌دو‌بار‌پریود‌میشم‌نا‌منظمه‌قبلش‌وبعدش‌هم‌لکه‌بینی‌دارم‌مثلا‌دهم‌شدم‌حالا‌بازم‌شدم‌لطفا‌راهنماییم‌کنین
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری


آزمایشات کامل  انجام شود در صورتی که تحت درمان دارویی به
مدت 6 ماه قرار گرفتید و نتیجه نداد هیستروسکوپی انجام شود




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: