کد خبر: ۶۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۴ - 2015July 17
شفاآنلاين:سلامت>بیماری-میکروب های عامل بیماری حصبه و میکروب‌های مشابه، از طریق آب و مواد غذایی انتقال می‌یابند.

به گزارششفاآنلاین،زین العابدین هروی متخصص بیماری‌های عفونی افزود: میکروب های عامل بیماری حصبه و میکروب‌های مشابه، از طریق آب و مواد غذایی انتقال می‌یابند و در افراد مختلف به ویژه کودکان موجب ایجاد اسهال های شدید و بیماری های عفونی خطرناک می‌شوند. 


وی با بیان اینکه باورهای نادرستی در خصوص حصبه وجود دارد، تاکید کرد: متاسفانه برخی از باورهای نادرست موجب سوء تغذیه شدید مبتلایان به بیماری حصبه شده که در برخی از موارد این گونه عوارض ممکن است به مرگ فرد مبتلا منتهی شود. 

هروی گفت: به عنوان مثال بسیاری از مردم و حتی برخی از پزشکان و پرستاران، بیماران مبتلا به حصبه را از چنان خوردن غذا محروم می‌کنند و می‌گویند که غذا برای این بیماران مضر است که فرد مبتلا به حصبه دچار درجات شدید سوء تغذیه می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری، درمان و کنترل حصبه نباید برداشت شخصی کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل گرما بروز حصبه افزایش می‌یابد، لذا باید مراقب بود که با باورها و برداشت‌های نادرست و شخصی موجب تشدید بیماری  فرد مبتلا را فراهم نکرده و از این طریق مشکلات را دو چندان نکنیم.

هروی افزود: در اغلب موارد مصرف مواد غذایی مختلف به ویژه نان برای فرد مبتلا ضرر خاصی ندارد و در صورتی باید مصرف یک یا چند نوع غذا برای بیمار مبتلا به حصبه محدود شده یا مصرف‌ آن قطع شود، که این موضوع با مشورت پزشک تائید شده و در مقابل مصرف ماده غذایی دیگری که برای بدن مفید است،‌آغاز شود و در هر حالت نباید فرد مبتلا گرسنه باشد.


yjc.ir


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: