کد خبر: ۶۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 16
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در پی توافق هسته ای، تامین، تدارک و دسترسی به دارو با سهولت بیشتری انجام می شود، گفت: با وجود تحریم های ظالمانه علیه ایران، نگذاشتیم کشور با بحران دارویی مواجه شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول دیناروند، اظهار کرد: در زمان تحریم های ظالمانه علیه ایران و به رغم نیاز شدیدی که برای تامین داروهای ضروری با نقدینگی بالا وجود داشت، با تلاش های صورت گرفته همکاران در سازمان غذا و دارو، تامین دارو از روش های مختلف صورت می پذیرفت و کشور هرگز با تهدیدی به نام بحران دارویی مواجه نشد.

وی با قدردانی از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی، در مورد توافق صورت گرفته بین ایران و کشورهای 1+5 و تاثیرات احتمالی این توافق در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: با توجه به تلاش های تیم مذاکره کننده، می توان پیش بینی کرد که رفتارهای بین المللی پس از انجام توافق نسبت به ایران تغییر خواهد کرد و این تغییر رفتار موجب رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و تاثیرگذاری مثبت بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی می شود.

دیناروند گفت: پس از این توافق فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم برداشته خواهد شد و با توجه به کاهش نیاز به نقدینگی، تامین و تدارک دارو راحت تر از گذشته صورت می گیرد و مردم به داروهای مورد نیاز با سهولت بیشتری دسترسی خواهند داشت.

وی، همچنین با تمجید از زیرساخت های مناسبی که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: پس از انجام توافق و رفع تحریم ها، سرمایه گذاری شرکت های بزرگ بین المللی در حوزه سلامت کشور صورت گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: