کد خبر: ۶۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 12
رییس کل سازمان نظام پرستاری:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>رییس کل سازمان نظام پرستاری از اجرا نشدن کامل قانون ارتقای بهره وری در بخش های خصوصی و تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: این قانون در این بخش ها باید بطور کامل اجرا شود.
به گزارش شفا آنلاین : محمد میرزابیگی افزود: به وزیر کار و رییس سازمان تامین اجتماعی توصیه می کنم که ضمن عمل به مر قانون به وعده خود نسبت به اجرای قوانین پرستاری در بخش های زیر مجموعه خود به ویژه قانون ارتقای بهره وری که مزایای بسیاری را متوجه پرستاران می کند، متعهد باشند.

وی تصریح کرد: به رغم مکاتبات و جلسات متعددی که به این منظور با مسوولان وزارت کار داشته ایم، اما هنوز برخی قوانین مربوط به پرستاران مانند قانون ارتقای بهره وری در بخش خصوصی و تامین اجتماعی آنطور که باید و شاید اجرا نمی شود.

میرزابیگی افزود: اکنون قانون ارتقای بهره وری در بسیاری از بیمارستان های تابع قانون کار در بخش خصوصی اجرا نمی شود و در مراکز تامین اجتماعی نیز این قانون در برخی مراکز اجرا نشده یا ناقص اجرا می شود.

رییس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: بنابراین از وزیر کار و رییس سازمان تامین اجتماعی می خواهیم که براساس وعده ای که صراحتا در روز پرستار دادند، خود را نسبت به اجرای قوانین پرستاری بویژه قانون ارتقای بهره وری پایبند بدانند و امید است چه سریع تر به این وعده خود جامه عمل بپوشانند.

میرزابیگی یادآور شد: گرچه تمامی پرستاران در بخش های خصوصی و تامین اجتماعی می توانند عضو سازمان نظام پرستاری شوند اما به لحاظ پوشش اداری زیر مجموعه وزارت بهداشت نیستند و در عین حال به نوعی خواسته ها و مطالبات خود را از طریق وزارت بهداشت دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: البته ما نیز تمام خواسته ها و مطالبات مطروحه از سوی این پرستاران را به وزارت کار منعکس کرده ایم و در این راستا نامه نگاری ها و سوابق موجود است و طی سال گذشته نیز بارها نشست های متعددی مبنی بر لزوم اجرای قوانین مربوط به پرستاری به ویژه قانون ارتقای بهره وری - که مزایای بسیار زیادی برای پرستاران تامین اجتماعی و بخش خصوص دارد -، داشته ایم اما براساس مشاهدات هنوز این قانون به مرحله اجرا نرسیده است.

وی تاکید کرد: بنابراین توصیه ما به مسوولان دو نهاد مذکور، عمل به مر قانون و متعهد بودن به وعده های خود مبنی بر اجرای قوانین پرستاری در زیر مجموعه خود است که در روز پرستار به جامعه پرستاری قول داده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: