کد خبر: ۶۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 12
معاون تامین اجتماعی اعلام کرد:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>درمان>معاون برنامه ریزی و نظارت اداره کل درمان مستقیم سارمان تامین اجتماعی گفت: آمار بستری در بیمارستان های وابسته به این سازمان در سراسر کشور طی سال 93 نسبت به سال قبل از آن، 13 درصد رشد نشان می دهد.
به گزارش شفا آنلاین : مجید صادقی راد روز یکشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی تعداد موارد بستری در سال 93 را بیش از 921 هزار مورد عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین شمار ویزیت سرپایی پزشکان 54 میلیون و 31 هزار و 569 مورد در سال 93 گزارش شد که این میزان ویزیت نسبت به سال 92، پنج درصد رشد را نشان می دهد.

صادقی راد ادامه داد: طی این مدت 37 میلیون و 316 هزار و 788 تن از بیمه شدگان به پزشک عمومی مراجعه کرده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، 4،7 درصد افزایش مراجعه را حاکی است.

صادقی راد شمار مراجعه به پزشک متخصص را در سال گذشته 13 میلیون و 529 هزار مورد عنوان کرد که از رشد 4،6 درصدی نسبت به سال قبل آن برخوردار بوده است.

به گفته این مقام مسوول در سازمان تامین اجتماعی ،طی سال 93 شمار افراد بیمه شده مراجعه کننده به دندانپزشکان سه میلیون و 185 هزار تن بود که در این زمینه 10،6 درصد افزایش مراجعه را شاهد بودیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت اداره کل درمان مستقیم سارمان تامین اجتماعی در رابطه با ضریب اشغال تخت های بیمارستان های این سازمان اظهار داشت: طی سال 93 درصد اشغال تخت های بیمارستانی 76 درصد بود که کمتر از یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افرایش اشغال تخت را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 93 نیز متوسط اقامت بیمار در بیمارستان ها 7 / 2 روز گزارش شد که حاکی از کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

صادقی راد افزود: شمار اعمال جراحی طی سال گذشته در بیمارستان های تامین اجتماعی برای 518 هزار و 438 بیمار انجام شد که بیش از دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد داشته است.

وی ادامه داد: در بیمارستان های وابسته به تامین اجتماعی هم 45 درصد زایمان ها به صورت سزارینی بوده است که در این زمینه هم حدود سه دهم درصد کاهش را شاهد بودیم. در مجموع 210 هزار و 970 مورد سزارین و زایمان طبیعی در این بیمارستان ها داشتیم.

معاون سازمان تامین اجتماعی میزان مراجعان سرپایی به بخش درمان مستقیم در سال 93 را بیش از 122 میلیون مورد عنوان کرد که رشد 2 / 4 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل گزارش می دهد.



**طرح های عمرانی سال 93 تامین اجتماعی

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال 93 همچنین افتتاح چندین طرح عمرانی را شاهد بودیم که از جمله مهم ترین آن ها راه اندازی شیفت شب پلی کلینیک شهید فاتق مشهد، استاندارد سازی بخش اورژانس جدید بیمارستان اراک، بخش دیالیز بیمارستان اراک، راه اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان سبلان و بیمارستان خرم آباد و راه اندازی بخش آی.سی . یو بیمارستان رازی تربت حیدریه است.

همچنین راه اندازی بخش اکو بیمارستان شهید دکتر لواسانی، بخش آی سی یو اطفال بیمارستان شهیددکترلواسانی، طرح توسعه و استاندارد سازی اورژانس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) نجف آباد، شبانه روزی شدن پلی کلینیک مبارکه، افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان و راه اندازی بیمارستان هامون زابل از دیگر طرح های مهم به شمار می آید.

صادقی راد افزود: در این ایام همچنین پلی کلینیک امام جعفر صادق (ع) زاهدان، طرح ساختمان جدید الاحداث بیمارستان آیت اله کاشانی، دفتر اسناد پزشکی و درمانگاه تخصصی شماره 2 سمنان، ساختمان ستاد مدیریت درمان و اسناد پزشکی لرستان، درمانگاه استیجاری پلدختر، توسعه پلی کلینیک بابل، درمانگاه رودان، درمانگاه تخصصی شهرستان تفت و درمانگاه عمومی گرمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

سازمان تامین اجتماعی دارای 71 بیمارستان با 9 هزار و 18 تخت فعال، هفت دی کلینیک با 63 تخت فعال، 71 پلی کلینیک، 86 درمانگاه تخصصی، 113 درمانگاه عمومی، پنج کلینیک مستقل دندانپزشکی و یک مرکز طب سالمندان است .

همچنین دو هزار و 251 پزشک عمومی، سه هزار و 202 پزشک متخصص، 416 داروساز، 465 دندانپزشک، 32 هزار و 796 کارمند سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان مستقیم فعالیت دارند که مجموع کارکنان این سازمان در این بخش 39 هزار و 130 پزشک و دیگر پرسنل است.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: