کد خبر: ۶۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۴ - 2015July 13
در گفتگو با شفا آنلاین مطرح شد:
شفا آنلاین- جراح مغز و اعصاب با اشاره به این که تصادفات در مملکت ما آمار خیلی بالایی دارد، گفت: رسانه ها بهتر است به جای تبلیغات چیپس و پفک به نحوه آموزش صحیح رانندگی و عبور عابران از عرض خیابان ها وفرهنگ سازی دراین زمینه ها بیشتر بپردازند.

دکتر علیرضا بیرجندی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب افزود: متأسفانه در مملکت ما تصادفات در مقایسه با کشورهای دیگر آمار بالایی دارد والبته شاید علل متفاوتی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: برای نمونه اولین علت، موضوع رانندگی است که یک مسئله کم توجهی به قانون است.چراکه آموزش کامل و کافی از رادیو و تلویزیون به مردم ارایه نمی شود که چگونه باید رانندگی کنند. در حالی که در همه جای دنیا این آموزش از زمان خردسالی به بچه های دبستانی آغازمی شود.

جراح مغز و اعصاب تصریح کرد: در مملکت ما حتی به افراد پیاده هم آموزش داده نمی شود که باید از کجا رد شوند و حتی گفته نمی شود که چراغ سبز یعنی حق تقدم با ماشین است. اما عابر پیاده از وسط خیابان عبور می کند که این یک بی قانونی تلقی می شود و بالطبع موجب خطرات جانی برای عابرین و خطرات اجتماعی برای راننده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جاده های ما خوب نیستند، البته طی سال های اخیر با کنترل پلیس خیلی بهتر شده و با علامت گذاری در جاده ها تا حدی توانسته اند این وضعیت را بهبود بخشند؛ اما رسانه ها می توانند برای جلوگیری از تصادفات ومرگ و میرها توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

بیرجندی تأکید کرد: درطول شبانه روز درشبکه های مختلف تلویزیون شاید بیش از یک تا 2 ساعت تبلیغات چیپس و پفک پخش شود. اما کمتراتقاق می افتد که یک صحنه را نشان دهند که راننده محترم شما چگونه رانندگی می کنید؟ یا به عابرین گفته نمی شود که برای عبور از عرض خیابان منتظر چراغ قرمز بمانند.و....

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: