کد خبر: ۶۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 10
شفا آنلاين:جامعه پزشکي>وزیر بهداشت-وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برتر بودن پزشکی اسرائیل یک باور غلط است که از دوران پهلوی باقی مانده است، گفت: به عنوان یک پزشک اگر شرایطی پیش می‌آمد حاضر بودم برای خدمت پزشکی به فلسطین بروم.

به گزارش شفا آنلاين،سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم روز جهانی قدس درباره حضور گسترده مردم روزه‌دار ایران در این راهپیمایی جهانی اظهار کرد: قدس برای همه مسلمانان مقدس است زیرا معراج پیامبر است و مسلمانان مطمئن هستند روزی قدس آزاد می‌شود و اسرائیل نابود خواهد شد.

وی درباره جنایات داعش و ارتباط آن با رژیم اشغالگر قدس عنوان کرد: ایرانی‌ها و تمام آزادیخواهان بر این باورند که داعش و گروه‌هایی که مشابه داعش این جنایات را انجام می‌دهند ریشه در تشکیلات رژیم اشغالگر قدس دارند و در واقع داعش جدا از اسرائیل نیست زیرا معتقدیم اسرائیل این گروه‌ها را به نام اسلام به وجود آورده است تا سرپوش بر جنایات خود بگذارد و چهره‌ زشت خود را در عرصه‌های بین‌المللی با جنایات داعش مخفی کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بنابراین با توجه به اقدامات داعش که نتیجه اهداف صهیونیستی است مردم کشورمان با حضور گسترده خود در روز جهانی قدس پیام ویژه‌ای برای آنها دارند کما اینکه اگر چنین گروه‌های جنایتکاری وجود نداشت مردم ایران برای لبیک به پیام امام راحل مانند هر سال در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور می‌یافتند.

هاشمی: شرایطی پیش آید برای خدمت پزشکی به فلسطین می‌روم

هاشمی در ادامه حضور خود در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس نسبت به نقش پزشکان برای کمک به مردم مظلوم فلسطین عنوان کرد: همه پزشکان ایرانی علاقه‌مند هستند برای ارائه خدمت در فلسطین حضور یابند. بنده نیز اگر فرصتی پیش می‌آمد بسیار مایل بودم برای خدمت پزشکی در فلسطین حضور می‌یافتیم. ما برای فلسطین و دفاع از آزادی هزینه می‌دهیم و جامعه پزشکی ما نیز همیشه برای دفاع از مظلوم آماده خدمت هستند.

وزیر بهداشت درباره یکی از باورها نسبت به اینکه پزشکی اسرائیل مرتبه بالایی دارد بیان داشت: خیر، اینطور نیست. بلکه این یک باور غلطی است که ریشه آن نیز از دوران پهلوی سرچشمه می‌گیرد زیرا در آن زمان بیماران کشورمان را برای معالجه به اسرائیل اعزام می‌کردند بنابراین به هیچ عنوان امکان ندارد یک اقلیت کوچکی نقش بزرگی در پزشکی دنیا داشته باشند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: