کد خبر: ۶۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 10
شفا آنلاين:پزشکي>يافته ها-طبق مطالعه جدیدی که بر روی گروهی از دانش آموزان انجام شده است ایستادن در کلاس به افزایش میزان تمرکز و فعالیت ذهنی دانش آموزان نسبت به حالت نشسته منجر می شود.

به گزارش شفا آنلاين،مطالعه ای که بر روی ۳۰۰ دانش آموز کلاس دوم تا چهارم در طی یک سال تحصیلی به انجام رسید نشان می دهد که دانش آموزانی که در کلاس می ایستادند، ۱۲ درصد بیشتر در فعالیت های مختلف کلاسی شرکت می کردند.

چند سالی است که میزهای ویژه حالت ایستاده در برخی مدارس ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرند. این میزها به گونه ای طراحی شدند که دانش آموز می تواند به راحتی در طی کلاس بنشیند و یا سرپا بایستد.

در ابتدا هدف از طراحی این میزها، افزایش میزان کالری مصرفی بچه ها و در نتیجه کاهش احتمال افزایش وزن در آنها بود. برخی مطالعات پیشین نشان می داد که ایستادن در کلاس موجب افزایش ۱۵ درصدی مصرف کالری در میان کودکان معمولی و افزایش ۲۵ درصدی آن در میان کودکان دارای اضافه وزن می شد.

اما مطالعه جدید نشان می دهد که این میزها می تواند به افزایش میزان مشارکت دانش آموزان در کلاس نیز بیانجامد. ایستادن در کلاس موجب کاهش رفتارهای مختل کننده تمرکز می شود و افزون بر این، بر انگیزه دانش آموزان برای مشارکت در کارهای کلاسی می افزاید.

در واقع می توان این گونه نتیجه گیری کرد که بهره گیری از میزهای ویژه حالت ایستاده در کلاس نه تنها به حفظ وزن ایده آل دانش آموزان کمک می کند، بلکه برای موفقیت تحصیلی آنها نیز سودمند است.


مهر





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: