کد خبر: ۶۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 20
فوق تخصص نفرولوژی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- فوق تخصص نفرولوژی با تاکید بر اهمیت پیشگیری در راستای عدم ابتلا به بیماری های غیرواگیر گفت: نارسایی کلیه و مزمن شدن آن یعنی ایجاد یک بیماری برگشت ناپذیر که هزینه های بسیاری به بیمار و جامعه تحمیل می کند.

دکتر بهزاد عین اللهی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در صورتی که نارسایی کلیه در موارد حاد تشخیص داده شود در برخی موارد آن را می توان درمان کرد اما در صورتی که 6ماه از زمان ابتلا به بیماری بگذرد، فرد دچار نارسایی مزمن کلیه خواهد شد.

وی تأکید کرد: نارسایی مزمن کلیه مرحله پیشرفت های متفاوتی در بیماری ها و افراد مختلف دارد.یعنی در برخی ها خیلی سریع تر پیشرفت می کند و در برخی هم امکان دارد که سریع تر و یا آهسته پیشرفت کند.

به گفته استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، زمانی که بیماری پیشرفت کرد باید این فرد را وقتی به مراحل نهایی کشیده می شود پیوند یا دیالیز کرد. که به طور قطع این بیماری هم برای بیمار، اطرافیان و جامعه بار بیماری و هزینه هایی دارد و برخی از افراد حتی شاید قادر به کار کردن هم نباشند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: برای درمان این بیماری برگشت ناپذیر باید خیلی هزینه صرف شود و در آخر هم نمی توان کاری کردبلکه تنها می توانیم مرحله بیماری را کند کنیم و به تأخیر بیاندازیم که بهترین راه برای درمان نیزهمان پیشگیری است؛چراکه بدون شک پیشگیری بهتر از درمان است وبی تردید یک شعار ساده نیست، بلکه تصور آن قابل تصدیق است و همه آن را قبول دارند.

وی همچنین افزود: اما اگر گروه های پر خطر را شناسایی،غربالگری و در مراحل اولیه شناسایی کنیم می توانیم درمان کنیم و مانع از حوادث ناگوار برای فرد و جامعه شویم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: