کد خبر: ۶۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 06
شفا آنلاین>طب سنتی>یک پزشک عمومی مخترع با اشاره به تولید پماد سوختگی گیاهی چای سبز گفت: استفاده از این پماد بیمار را از مصرف آنتی بیوتیک بی‌نیاز می‌کند و دوره درمان سوختگی را نیز کاهش می‌دهد.
صفحه عكس
به گزارش شفاآنلاین،دکتر سید یزدان اسدی  درباره تولید پماد سوختگی چای سبز در درمان سوختگی و کاربرد این محصول گفت: از مهم‌ترین کارهای پژوهشی در طول سال‌های اخیر که تیم پژوهشی ما انجام شده اختراع پماد گیاهی ترمیم ضایعات پوستی و سوختگی از عصاره چای سبز است.

کاهش مدت درمان

وی با اشاره به این‌که تحقیقات دو ساله برای ساخت این پماد سوختگی در مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام شده است، ابراز داشت: این محصول بازدهی بالاتری نسبت به داروهای شیمیایی دارد به شکلی که در 10 تا 15 روز زخم سوختگی درجه دو را از بین می‌برد در صورتی‌ که مدت درمان در داروهای شیمیایی مشابه 20 تا 21 روز طول می‌کشد.

اسدی ادامه داد: پس از اینکه اثرات پماد سوختگی چای سبز به صورت بالینی و مقایسه با داروهای شیمیایی مورد تایید سازمان بسیج علمی و فناوری و معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت ثبت اختراع شد.

گیاهان دارویی ارزان هستند و نیاز به فرآوری پیچیده ندارند

این مخترع جوان گفت: سوختگی‌ها و زخم‌ها یکی از معضلات جامعه پزشکی است و به شکل کامل درمان پذیر نیست.

وی درباره نقش داروهای گیاهی در درمان بیماری‌ها افزود: در بازار داروهای فراوانی برای سوختگی وجود دارد و با وجود قیمت‌های گران عوارض جانبی نیز دارند و ممکن است باعث بروز حساسیت در بیمار شود اما گیاهان دارویی ضمن این‌که ارزان قیمت هستند و نیاز به فرآوری پیچیده ندارند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی هستند.

پماد چای سبز دارای خواص آنتی بیوتیک است

این پزشک عمومی درباره ویژگی‌های پماد چای سبز ایرانی گفت: سوختگی درجه دو عوارض جانبی بالایی دارد که ممکن است عفونت و جای زخم بر جای بگذارد اما مزیت این پماد در مقایسه با داروهای شیمیایی خواص آنتی‌بیوتیک است که در عصاره چای سبز وجود دارد و برخلاف پمادهای شیمیایی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک به همراه پماد نیست.

اسدی از تولید انبوه این پماد گیاهی ایرانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مجوز پماد چای سبز وارد مراحل اداری شده است و در این‌باره با یکی از شرکت‌های داروسازی قرارداد منعقد کرده‌ایم.

کتاب« قانون» ابن سینا منبع اصول طب سنتی ایرانی است

وی درباره احیای طب سنتی در درمان بیماری‌ها گفت: با توجه به این‌که طب سنتی ما به تازگی در حال احیا شدن است و رشته دکترای تخصصی طب سنتی در دانشگاه تهران ایجاد شده استف این موضوع نشان از اهمیت احیای طب باستانی مردم ایران است.

این پزشک عمومی با اشاره به جایگاه دیرینه طب سنتی یادآور شد: در این‌باره کتاب «قانون» اصول طب سنتی ایرانی است.

تاثیر سیر در درمان چسبندگی‌های داخل شکمی

اسدی ادامه داد: علاوه بر این به دنبال به دست آوردن سلامتی در طبیعت هستیم پس بر روی داروهای گیاهی پر خواص از جمله چای سبز، موسیر، گیاه خارمریم و گل محمدی تحقیقات فراوانی کرده‌ایم و در این تحقیقات تاثیر سیر بر روی زخم معده و چسبندگی‌های داخل شکمی مشخص شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سیما قنبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
1
تورو خدا بگید چطوری و با چه موادی ساخته میشه
پاسخ ها
دکتر سید یزدان اسدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
با سلام؛
پماد گیاهی ترمیم ضایعات پوستی و سوختگی از عصاره چای سبز بر اساس یک طرح تحقیقاتی بلند مدت دانشگاهی و پس از طی مراحل پژوهشی مختلف با فرمولاسیونی مشخص که اساس و پایه ی آن را درصدی مشخص از عصاره ی چای سبز تشکیل میدهد، طراحی و ساخنه شده است. عمده ی خواص درمانی این پماد بر اساس ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در چای سبزاست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: