کد خبر: ۶۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۴ - 2015July 04
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات اخیر نشان می دهند که موارد مقاومت میکروب‌ها در برابر آنتی بیوتیک ها در بیماری‌حصبه یا تیفوئید افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته و موجب خطرناک شدن این بیماری به ویژه در کودکان شده است.
به گزارش شفا آنلاین،زین‌العابدین هروی متخصص بیماری‌های عفونی  گفت: تب روده یا تیفوئید یا همان حصبه از بیماری‌های مهم و خطرناکی است که به طور عمده از طریق آب و غذای آلوده منتقل می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات زیادی که حصبه در سالهای اخیر برای افراد جوامع مختلف و سیستم‌های بهداشتی و درمانی به وجود آورده است، تاکید کرد: تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که موارد مقاومت میکروب‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها در بیماری حصبه یا تیفوئید افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته و موجب خطرناک شدن این بیماری در کودکان شده است. 

هروی گفت: در برخی از کشورها حصبه یکی از عوامل اصلی مرگ و میر کودکان به ویژه کودکان کمتر از 5 سال محسوب می‌شود. 

وی یادآور شد: این بیماری علاوه بر مرگ و میر بالا و عوارض جسمی زیاد، خسارت‌های مالی سنگینی را نیز موجب می‌شود. 

هروی خاطر نشان کرد: میکروب‌های عامل بیماری حصبه و میکروب های مشابه، از طریق آب و مواد غذایی انتقال می‌یابند و در افراد مختلف به ویژه کودکان موجب ایجاد اسهال‌های شدید و بیماری‌های عفونی خطرناکی می‌شوند. 

وی گفت:انتقال میکروب در بیماری حصبه از یک فرد به فرد نیز صورت می‌گیرد که این موضوع نیز می‌تواند موجب گسترش شیوع حصبه شود. 

هروی افزود: در صورت افزایش موارد حصبه در یک جامعه، خطر افزایش مقاومت میکروب‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها نیز بیشتر می‌شود که این موضوع می تواند بسیار مشکل ساز و حتی خطرناک شود. 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: