کد خبر: ۶۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۴ - 2015July 04
شفاآنلاین:سلامت:بهداشت>رئیس اداره کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام وزارت بهداشت، ضمن تکذیب خبر مرگ نوزاد بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در هنگام زایمان در شهر کرمان، گفت: تاکنون موردی از ابتلای مادر باردار به این بیماری گزارش نشده است.

به گزارش شفا آنلاین : دکتر محمدرضا شیرازی  درباره اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر مرگ فرزند بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در هنگام زایمان در بیمارستان افضلی‌پور استان کرمان، گفت: آزمایش‌های این مادر نسبت به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو منفی بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد نوزاد به دلایل دیگری فوت کرده است.

وی افزود: علائم بسیاری از بیماری‌ها از قبیل سرطان، شیمی‌درمانی، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های دوران بارداری و ... شبیه بیماری تب کریمه کنگو است، بنابراین نباید هر بیماری که با تب و خونریزی همراه باشد را بیماری تب کریمه کنگو تلقی کرد.

رئیس اداره کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام وزارت بهداشت با توجه به آخرین آمار افراد مبتلا به بیماری کریمه کنگو گفت: تاکنون 15 مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است که یک مورد در مشهد، 6 مورد در زاهدان، سه مورد در کرمان، یک مورد در کرمانشاه، یک مورد در گیلان، 2 مورد در مازندران و یک مورد در یزد بوده است.

وی اضافه کرد: از بین مبتلایان تاکنون چهار نفر فوت کرده‌اند که این چهار مورد نیز در استان‌های مازندران، کرمانشاه، کرمان و مشهد گزارش شده است.

آنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: