کد خبر: ۶۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۴ - 2015July 03
شفا آنلاين:جامعه پزشکي>دارو و درمان-معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: با تولید نوع یکبار مصرف قطره اشک مصنوعی به تدریج واردات آن محدود می شود اما بلافاصله قطع نمی شود.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر رسول دیناروند، اظهار کرد: خط تولید اشک مصنوعی در واقع در گذشته نیز در کشور وجود داشت اما تولید نوع یکبار مصرف این فرآورده در کشور نبود و نوع برند آن به کشور وارد می شد.

وی افزود: به دلیل نیاز بالای بیماران به نوع یکبار مصرف این فرآورده، یک شرکت دارویی داخلی تولید آن را در کشور آغاز کرد و توانست از سازمان غذا و دارو پروانه تولید بگیرد.

دیناروند بیان کرد: قطره اشک مصنوعی برای افرادی که دچار خشکی چشم هستند کاربرد دارد و فرآورده پر مصرفی است و ویژگی این محصول جدید نیز این است که یکبار مصرف است و بیماران دیگر نگرانی از اشکال در استریل بودن آن نخواهند داشت و حمل و نقل آن نیز راحت تر است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: با تولید نوع یکبار مصرف قطره اشک مصنوعی به تدریج واردات نوع خارجی آن محدود می شود اما واردات آن بلافاصله قطع نمی شود.

وی افزود: برای کاهش واردات اشک مصنوعی خارجی صبر می کنیم تا نوع داخلی در بازار جایگاه خود را پیدا کند و حداقل ۳۰ درصد نیاز بازار را پوشش دهد و وقتی مطمئن شدیم که بیماران از آن استقبال می کنند و شرکت تولید داخل توان پاسخگویی به نیاز کشور را دارد، واردات محدود می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: سیاست وزارت بهداشت در مورد داروها و فرآوردهای داخلی با کیفیت این است که حداکثر ۵ تا ۱۰ درصد نیاز کشور را از طریق واردات تامین کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: