کد خبر: ۶۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۴ - 2015June 26
شفا آنلاین>سلامت>گروهی از محققان سیستم تحویل داروی قابل کاشتی با استفاده از نانو سیم‌ها تولید کردند که می‌تواند به صورت بی سیم کنترل شود.
به گزارش شفا آنلاین - تیمی سیستمی تولید کردند که می‌تواند برنامه‌های کاربردی گسترده‌ای در زمینه پزشکی را ارائه دهد.

نانو سیم‌ها به وسیله‌ی یک دستگاه جداگانه، به یک میدان مغناطیسی تولید شده واکنش نشان می‌دهند که این دستگاه جداگانه می‌تواند برای کنترل داروی پخش شده در بدن مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته‌ی Richard Borgens یکی از محققین این سیستم، لوله‌ها و سیم‌های مورد نیاز را با دستگاه‌های قابل کاشت حذف می‌کنند زیرا ممکن است منجر به عفونت‌ و سایر عوارض شوند. 

این ابزار به ما اجازه می‌دهد تا داروها را دقیقا به اندازه‌ی نیاز به قسمت آسیب دیده اعمال کنیم. این فناوری در سطح نزدیک آزمایش است اما امیدواریم که این تولید بتواند داروها را مستقیم به محل ‌آسیب‌های نخاعی، زخم، آسیب‌های استخوانی عمیق یا تومورها برساند و از عوارض جانبی درمانی سیستمیک با استروئیدها و یا شیمی درمانی جلوگیری کند.

این تیم سیستم تحویل دارو را روی موش با جراحت در ستون فقرات و مدیریت دگزامتازون کورتیکو استروئید آزمایش کردند در این مطالعه یک نشانگر مولکولی ملتهب و شکل گیری زخم در سیستم عصبی مرکزی را اندازه گیری کردند و یافتند با استفاده از این سیستم مقادیر مربوطه پس از یک هفته کاهش یافتند.

نانو سیم‌ها از پلی پیرول، یک ماده پلیمر رسانا که به میدان الکترومغناطیسی واکنش می‌دهد، ساخته شده‌اند.

Wen gao محقق فوق دکترا در مرکز تحقیقات paraysis نانو سیم‌ را روی یک بستر طلا نازک مانند الیافی صدها برابر کوچکتر از یک سلول انسان رشد داد.

نانو سیم‌ها با یک دارو می‌توانند شروع به بارگیری کنند. زمانی که میدان مستقیم الکترومغناطیسی اعمال می‌شود، نانو سیم‌ها مقدار کوچکی از بار مفید را آزاد می‌کنند. این فرآیند می‌تواند با استفاده از دستگاه تحریک کننده الکترومغناطیسی آغاز به کار کند و یا متوقف شود.

محققان قطعه‌ای از نانو سیم‌ها را روی قطرات آب منتقل کردند که دارو را به ناحیه‌ی جراحات منتقل کنند. تکه‌های نانو سیم‌ها از طریق کشش سطحی به محل آسیب پایبند شوند.

به گفته‌ی آنان بزرگی و شکل موجی میدان الکترومغناطیسی باید برای بدست آوردن آزاد سازی بهینه دارو تنظیم شوند اما مکانیسم‌های دقیقی که دارو را آزاد می‌کند، هنوز درک نشده است.

Borgens می‌گوید: میدان الکترومغناطیسی بر روابط بین نانو مواد و مولکول‌های دارو موثر است. این ترکیبی از اثرات بار و تغییرات شکل پلیمر است که به دستگاه اجازه ذخیره و آزاد سازی دارو را می‌دهد این فرآیند برگشت پذیر است. هنگامی که میدان الکترو مغناطیسی حذف شود. پلیمر به وضعیت اولیه باز می‌گردد و مولکول‌های دارو باقی می‌مانند.

Gao معتقد است برای هر داروی مختلف تیم محقق نیازمند تشخیص میدان مغناطیسی بهینه مربوط برای انتشار دارو هستند. وی ابتدا باید چگونگی رشد پلی پیرول را در یک شماتیک عمودی بلند طراحی کند. به گونه‌ای که قادر باشد مقدار زیادی دارو را روی خود نگه دارد و دوره‌ی درمان بالقوه را گسترش دهد.

همچنین این تیم محقق معتقدند این سیستم می‌تواند برای آزاد سازی دگزامتازون در حد تقاضا دستکاری شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: