کد خبر: ۶۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۴ - 2015June 25
شفا آنلاین>سلامت>گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که سالانه نیم میلیون زن باردار در نقاط مختلف جهان بر اثر عوارض ناشی از بارداری و زایمان می‌میرند که اغلب این موارد مرگ و میر قابل پیشگیری هستند.
به گزارش شفا آنلاین،فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  گفت: بهترین زمان برای حاملگی بین سنین 20 تا 35 سال است و البته در این سنین هم به دلیل مراقبت‌های ناکافی ممکن است مادر و نوزاد دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر مادران باردار در سراسر نقاط جهان افزود: اغلب زنانی که دچار مرگ و میر می‌شوند در کشورهای کمتر توسعه یافته زندگی می‌کنند و در این کشورها آمار مرگ و میر زنان باردار همچنان بالا است.

سالاری تاکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که سالانه نیم میلیون زن باردار در نقاط مختلف جهان بر اثر عوارض ناشی از بارداری و زایمان می‌میرند که اغلب این موارد مرگ و میر قابل پیشگیری و کنترل هستند.

وی با بیان اینکه حاملگی باید با تصمیم گیری آگاهانه و برنامه ریزی انجام شود، خاطر نشان کرد: مراقبت‌های پیش از بارداری و نقص در آن از مهمترین مشکلاتی است که با توجه دقیق به آن، می‌توان از مرگ دهها هزار نفر از زنان باردار حین بارداری جلوگیری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: