کد خبر: ۶۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۴ - 2015June 25
شفا آنلاین>سلامت>یک ماده غذایی فوق العاده مفید برای بدن می‌تواند اثراتی مفید در کاهش مشکلات بینایی به خاطر کار با رایانه و سایر دستگاه‌های دارای نمایشگر داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین، پژوهشگران به افرادی که ساعات متمادی مجبور به کار با دستگاه کامپیوتر هستند توصیه می‌کنند تحت نظارت پزشک از مواد غذایی حاوی امگا 3 و یا مکمل‌های دارویی این ماده مغذی استفاده کنند.

گفتنی است، کارشناسان با مطالعه بر روی 478 نفر داوطلب که ساعات طولانی با کامپیوتر کار کرده‌اند و دچار خشکی چشم، سوزش، خارش و درد در ناحیه چشم شده‌اند دریافته‌اند مصرف امگا 3 توانسته‌ تا حد فراوانی مشکلات چشمی آنها را کاهش دهد.

کارشناسان در یک مطالعه 3 ماهه به طور مرتب به گروهی از داوطلبان امگا 3 و به گروه دیگر دارو نما داده‌اند و نتایج را با یکدیگر مقایسه کرده‌اند.

براساس نتایج حاصله افرادی که روغن ماهی یا امگا 3 مصرف کرده‌اند با کاهش محسوس علائم خشکی، قرمزی و سوزش چشم مواجه شده‌اند.

کارشناسان اعتقاد دارند امگا 3 در مواد غذایی چون گردو و ماهی‌های روغنی وجود دارد و سبب کاهش التهاب و افزایش گردش خون در چشم و حفظ سلامت چشم و افزایش ترشح اشک می‌شود. نتایج این پژوهش در مجله Contact lens& anterioreye به چاپ رسیده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: