کد خبر: ۶۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۴ - 2015June 25
شفا آنلاین>روانشناسی>متخصصان انستیتو ملی سلامت روان معتقدند که افسردگی در هر سنی قابل درمان است و اغلب بیماران به درمان پاسخ می دهند.

به گزارش شفا آنلاین،اگرچه زنان 3 برابرمردان اقدام به خودکشی می کنند اما بر اساس آمارهای موسسه پیشگیری از خودکشی امریکا، خودکشی در مردان اغلب به مرگ منتهی می شود. در سال 2009، 79 درصد کل موارد خودکشی به مردان اختصاص داشت.

میزان خودکشی در مردان بالای 65 سال افزایش می یابد (7 برابر زنان در همین سنین). بیش از60 درصد مرگ های ناشی از خودکشی به دلیل افسردگی شدید می باشد.

دوری از جامعه و از دست دادن همسر از دیگر عوامل موثر در اقدام به خودکشی در مردان است.

مردان اغلب افسردگی را با ناراحتی یکسان می دانند در حالی که شایع ترین علایم افسردگی عبارتند از خستگی، خواب زیاد، آشفتگی، بی قراری، عدم تمرکز، تحریک پذیری و تغییر در اشتها یا خواب.


 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
افسردگی و خودکشی در زنان

خودکشی در معنای وسیع و انواع بسیار گوناگونش عاقبت تلاش آدمی برای رسیدن به هویت خودبخودی می باشد که در زنان بسیار شدیدتر و فاجعه آمیزتر و سریع تر از مردان رخ می نماید زیرا که زن بلحاظ وجودی حتی در کوتاه مدت هم نمی تواند در خارج از عرصه عاطفه و محبت و ایثار و عشق ورزی برای خود هویتی را احساس نماید ولی مرد می تواند برای مدتی خود را به این هویت کاذب سرگرم نماید و در جهان ماده احساسی از " خود " داشته باشد. زنی که عشق و ایثار را در شأن خود نمی بیند و یا آنرا کافی نمی داند در جنون مردواری خویش پوچ و فاسد و بدبخت می گردد.... به همین دلیل است که امروزه بیماری افسردگی عموماً یک بیماری عام زنانه است : زنان مدرنی که می خواهند با مرد برابر شوند ولی نهایتاً فقط با بدن خود برابر می شوند و هویت آنها مترادف با سکس محض می شود.



استاد علی اکبر خانجانی

کتاب فلسفه وجودی زن ص ۹
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: