کد خبر: ۶۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۴ - 2015June 23
شفاآنلاین:سلامت>درمان>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی چگونگی هزینه کرد یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده در بخش سلامت در این کمیسیون خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین : محمدحسین قربانی با تشریح جلسه روز سه شنبه کمیسیون بهداشت و درمان، از حضور رییس امور مالیاتی، رییس سازمان نظام پزشکی و مسئولانی از سازمان صنعت و معدن خبر داد و افزود: طبق برآوردها باید از محل دریافت یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده سه هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص می یافت.

وی با بیان اینکه این میزان در بودجه سال 93 بالغ بر دو هزار و 800 میلیارد تومان پیش بینی شده بود، اظهار داشت: اما در نهایت 84 درصد آن یعنی دو هزار و 300 میلیارد تومان محقق شد اما برای برخی از نمایندگان عضو کمیسیون این سوال ایجاد شده بود که وزارت بهداشت همین میزان بودجه اختصاص یافته از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را چگونه هزینه کرده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه تصریح کرد: نمایندگان خواستار روشن شدن نحوه هزینه کرد آن هستند؛ به همین دلیل کارگروهی تشکیل شد تا نحوه تخصیص و هزینه کرد این میزان پول در سال 93 و به دنبال آن در سال 94 مشخص شود و گزارش آن به کمیسیون بهداشت ارایه گردد.

وی افزود: این کمیته متشکل از 4 عضو کمیسیون بهداشت و درمان شامل رستمیان، قاضی زاده ، منوچهری و قربانی، رییس سازمان امور مالیاتی و معاونانش و دو نفر از وزارت بهداشت یعنی دانش جعفری، و حریرچی مشاور ارشد و قائم مقام وزیر بهداشت و درمان است.

قربانی خاطر نشان کرد: درباره موضوع میزان و نحوه پرداخت مالیات جامعه پزشکی در کمیسیون بهداشت اعتراضاتی وجود داشت و گفته شد که به رغم اینکه هنوز مستنداتی توسط سازمان امور مالیاتی ارایه نشده است اما قرار بر این شد که با همکاری سازمان نظام پزشکی، مالیات از جامعه پزشکی به صورت واقعی دریافت شود چون دلایل و شواهد حکایت از آن دارد که نقشه جامعی برای دریافت مالیات از جامعه پزشکی وجود ندارد و حتی درآمدهای آن ها به درستی سنجیده نشده است.

وی با بیان اینکه تاکید اعضای کمیسیون بر این است که مالیات از جامعه پزشکی باید به صورت واقعی و نه بر اساس تابلوی آن ها گرفته شود، خاطر نشان کرد: اینکه پزشکی درشمال یا جنوب شهر و یا در شهرهای بزرگ و کوچک مطب دارد و کار می کند، دلیلی بر تفاوت در گرفتن مالیات از او نیست بلکه مالیات از جامعه پزشکی باید بر اساس مستندات و واقعیات باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به بررسی موضوع میزان دریافت مالیات سیگار در سال 93 اشاره کرد و اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس قرار بود که مالیات از دخانیات از خرده فروشی ها گرفته شود که هنوز دولت به درستی به این موضوع ورود پیدا نکرده و نتوانسته راهکاری را در این زمینه پیاده سازی کند.

وی ادامه داد: در سال 93 پیش بینی شده بود که از مالیات سیگار 410 میلیارد تومان درآمد باشد که 240 میلیارد آن محقق شد؛ حال اینکه اگر از خرده فروشی دخانیات مالیات گرفته می شد،2 هزار و 500 میلیارد تومان به این مبلغ اضافه می شود.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: