کد خبر: ۶۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۴ - 2015June 22
شفا آنلاین>سلامت>مراقبت‌های ویژه بعد از عمل جراحی در تمام جنبه‌ها به ویژه در روزهای اول عمل جراحی به مراتب بسیار مهم‌تر است که این امر در ایام روزه داری بیش از پیش مشهود است.
به گزارش شفا آنلاین،محمد کی پور اپتومتریست  در خصوص مراقبت‌های لازم افرادی که اعمال جراحی چشمی انجام داده‌اند در ایام ماه رمضان چه رهنمودهایی را دنبال کنند، تصریح کرد: افرادی که این اعمال جراحی را انجام می‌دهند حتما باید ملاحظات خاصی را مد نظر داشته باشند که این موارد در همه دوران به صورت عمومی کارا است از جمله اینکه بیش از هر چیز دیگر از مالش چشم خود داری کنند، در کار با رایانه حد اعتدال را رعایت کنند، زمان خواب از پوشش مناسب استفاده شود.

همچنین بیماران از حمل وسایل سنگین و فعالیت‌ جسمانی زیاد در دو هفته اول بعد از جراحی اکیدا اجتناب کنند.

مراقبت‌های ویژه ایام روزه داری

کی پور در ادامه در خصوص این مراقبت‌ها افزود: افراد بعد از اعمال جراحی چشمی نظیر عمل لیزیک یا آب مروارید باید در رژیم غذایی از مجموعه‌های آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها حتما استفاده کنند و در فواصل بین افطار تا سحر به میزان کافی آب بنوشند تا آب مورد نیاز بدن تامین شود در غیر این صورت افراد دچار خشکی چشم می‌شوند.

همچنین افراد نباید منابع غذایی امگا 3 که بیشتر در غذاهای دریایی یافت می‌شوند، فراموش کنند.

این اپتومتریست همچنین گفت: بعد از اعمال جراحی استفاده از قطره‌های آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عفونت در راستای تسریع فرایند بهبود توصیه اکید می‌شود.

تاثیر سن در روزه داری

کی پور در این باره گفت: افراد جوان معمولا دوران بهبودی را سریعتر طی می‌کنند و سالمندان از جایی که در معرض طیف وسیعی از بیماری‌های جانبی قرار دارند برای طی دوران نقاهت به زمان بیشتر و اقدامات مضاعفی نیاز دارند. که این افزایش اقدامات حتی در میزان آب مصرفی در طی روزه داری بیش از پیش باید رعایت شود.

وی همچنین افزود: بیش از هر چیز مجموعه‌ای از عناصر مفید به ویژه آب از طریق رژیم غذایی برای فرد تامین می‌شود و  چنانچه فرد دارای بیماری‌های جانبی مانند دیابت و بیماری‌های کلیوی باشد، در سلامت فرد این تاثیر بسیار آشکار است و از آنجایی که افراد سالمند بیشتر در معرض بیماری‌های جانبی هستند بهتر است در زمینه روزه داری با پزشک ذی صلاح مشورت نمایند.

کی پور در پایان افزود: افراد با گذراندن دوران نقاهت طی انجام فرایندهای ویژه‌ای طبق دستور پزشک می‌توانند ایام روزه داری را بدون مشکل طی کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: