کد خبر: ۶۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 21
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی با اشاره به تاثیر کمبود تخت‌های شیمی درمانی در روند بیماری سرطان گفت: کمبود تخت‌های شیمی درمانی در روند بیماری سرطان روده تاثیر می‌گذارد و این بیماری را وخیم‌تر می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین-احمد عامری، دبیر انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی  با اشاره به تاثیر کمبود تخت‌های شیمی درمانی در روند بیماری سرطان اظهار کرد: کمبود تخت‌های شیمی درمانی در روند سرطان‌هایی چون سرطان روده تاثیر می‌گذارد و این بیماری را بدتر می‌کند این مسئله با توجه به آنکه سرطان روده جزء سرطان‌های شایع کشور محسوب می‌شود، اهمیت دارد. 

وی افزود: البته تاثیر کمبود تخت‌ شیمی درمانی در روند بیماری سرطان روده به اثبات رسیده است و امکان ایجاد این مسئله در سرطان‌های دیگر نیز وجود دارد. عقب افتادن تزریق داروهای شیمی درمانی که در اثر کمبود تخت بیمارستانی، اتفاق می‌افتد در این مسئله تاثیر می‌گذارد. 

دبیر انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی با اشاره به وضعیت کنونی تخت‌های شیمی درمانی بیان کرد: تعداد تخت‌های شیمی درمانی نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده است این مسئله به علت پروتکل‌های متفاوتی که در این باره وجود دارد، دیده می‌‌شود و به طور قطع این مسئله در روند بیماری سرطان تاثیر می گذارد.

کمبود تخت‌های شیمی درمانی مسئله‌ای نیست که شبیه به وجود آمده باشد این مسئله چند وقتی است که در رسانه‌ها مطرح شده و قبل از مطرح شدن آن نیز بیماران با این قضیه دست و پنجه نرم می‌کردند، تلاش‌های زیادی در زمینه کمبود تخت‌های شیمی درمانی شد اما این کمبود همچنان ادامه دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: