کد خبر: ۶۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 20
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به سوالات مطرح شده از سوی کاربران شفاآنلاین پاسخ دادند.

سوال:

با سلام ،من حدودا یه سال هستش که مبتلا به هپاتیت سی هستم ، که 12 ماه با قرص های ریباورین و آمپول پگافرون درمان شدم ،کهدر شش ماه اول ویروس پاک شده بود ،ولی آزمایش آخری که گرفتم متوجه شدیم که ویروس پاک نشده ،حالا دکترم قرص های سووالدی وهاروونی رو تجویز کرده ،میخواستم بدونم چقدر این قرص ها میتونن در بهبود بیماریم موثر باشن ،باتشکر

پاسخ: دکتر ناصرابراهیمی دریانی/ فوق تخصص کبد و گوارش

در گذشته میزان از بنن رفتن ویروس حدود 50درصد بود آمپول پگ اینترون به علاوه قرص ریباویرین اما الان با قرص سوفوسیوویر 400 میلی و قرص هاروونی(ترکیب سوفوسیوویر و لدیپساوبر) برای مدت 3 ماه مصرف می شود و میزان از بین رفتن ویروس حدود 90 تا 95 درصد است اما مشکل اصلی گرانی این قرص است.

سوال:

سلام من14 سالمه یک کیست4 سانتی در تخمدان چپ من هستش قرص سیپروترون مصرف کردم ولی از بین نرفت یک کیست دیگه هم توی تخمدان چپم بوجود اومد باید چیکار کنم؟

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

ابتدا باید مشخص باشد که شما پریود می شوید یا نه؟ اگر نوع کیست شما ساده باشد 4 سانتی متر مشکلی ایجاد نمی کند. اما اگر غیر ساده باشد برای نمونه دارای خون باشد نیازمند پیگیری و مراجعه به پزشک است.

سوال:

باسلام من 19 سالمه و هنگامی که به دستشویی میرم بعد ازمدفوع یکی یا دوقطره اسپرم خارج میشه.لطفا علت و راه حل مشکل رو ارائه دهید؟

پاسخ: دکتر لطف الله ارمنده/ جراح کلیه و مجاری ادراری

این علامت ناشی از ورم پروستات است که به ویژه هنگام یبوست رخ می دهد، بنابراین توصیه بر نشستن شما در آب گرم و اجتناب از مصرف چیزهای تند و تیز است و برای درمان باید به یک ارولوژیست مراجعه کنید تا دارو درمانی آغاز شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار