کد خبر: ۶۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 21
شفا آنلاین>تغذیه>روزه‌داران براي جلوگيري از تشنگي در مدت ماه مبارك رمضان به جاي مصرف آب فراوان شربت آبليمو و عسل به همراه يكديگر استفاده كنند.
به گزارش شفا آنلاین،دكتر سيد مرتضي صفوي متخصص تغذيه و رژيم درماني با اشاره به قرارگيري ماه مبارك رمضان در روزهاي بلند و گرم تابستان و در نهايت ايجاد تشنگي فراوان در اين روزها، گفت: بهترين راه براي جلوگيري از تشنگي طولاني مدت مصرف شربت آبليمو و عسل است كه موجب كاهش تشنگي در طول روز مي‌شود.
وي وعده سحري را بهترين وعده غذايي دانست كه نقش تعيين‌كننده‌اي در تامين انرژي افراد دارد و اظهارداشت: خوردن سحري قندخون را در سطح مناسب‌تري قرار داده  كه به دنبال آن كارايي جسمي و مغزي فرد نيز به نحو قابل قبولي افزايش مي‌يابد.
اين متخصص تغذيه و رژيم درماني با بيان اينكه روزه‌داران در اين ماه مي‌توانند از تمام گروه‌هاي غذايي استفاده كنند و منعي در اين زمينه وجود ندارد، خاطرنشان كرد: مصرف سه وعده غذايي سحري، افطار سبك و شام براي تمام روزه‌داران ضروري است.
وي با اشاره به اينكه سحري خوب بايد از ويژگي‌هاي يك ناهار سبك برخوردار باشد، تصريح كرد: به طور مثال مواد پروتييني مانند گوشت و تخم مرغ موجب افزايش هورمون‌هاي سيري كاذب شده بنابراين استفاده از اين مواد را در راس امور قرار دهيد.
صفوي با تاكيد بر مصرف ماكاروني و نان به منظور تامين ذخيره گليكوژني، گفت: مصرف دو تا سه واحد میوه در وعده سحری موجب تامین آب و مواد مغذی مورد نیاز بدن مي‌شود.
وي مصرف فيبرها در كنار وعده سحري را عامل مهمي در تنظيم فعاليت‌هاي گوارشي عنوان كرد و اظهارداشت: اين مواد موجب تنظيم قندخون و تعادل آب بدن مي‌شود، علاوه بر اينكه مصرف كربوهيدرات‌ها مانند نان و برنج موجب سيري طولاني مدت خواهد شد.
اين متخصص تغذيه و رژيم درماني با تاكيد بر عدم استفاده از غذاهاي چرب مانند كله پاچه در زمان سحر، گفت: اين دست غذاها كالري بسيار بالاي دارند و مصرف آنها موجب افزايش سريع سوخت و ساز در بدن و ايجاد ضعف و گرسنگي در ساعات اوليه صبح مي‌شود.

ایمنا
برچسب ها: تشنگي ، آبليمو ، عسل ، تغذيه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: