کد خبر: ۶۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 21
شفا آنلاین>طب سنتی>چای دارای انواع پلی فنول است.این مواد آنتی اکسیدان‌هایی هستند که سلول‌های انسان را از صدمه محافظت می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،امیر محمد جلادت دستیار طب سنتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران  با اشاره به فواید مصرف چای بیان کرد: «مصرف دم‌کرده چای باعث تسریع حرکات تنفسی، سرعت در گردش خون، رفع خواب‌آلودگی، احساس تجدید نیرو، تقویت نیروی فکری، گوارش بهتر غذا و تعریق می‌شود از این رو چای را هنگام خستگی، ضعف عصبی، میگرن، بیماری‌های قلبی و آسم می‌توان تجویز نمود.»
وی در ادامه با توجه به پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه افزود: «در پژوهش‌های امروزی مشخص شده‌ که چای ممکن است در کاهش خطر برخی بیماری‌های مزمن مثل سکته، حمله قلبی و بعضی سرطان‌ها مفید باشد.»

پیشگیری از بیماری‌های لثه
جلادت با تکذیب مضرات مصرف چای بر سلامت دندان بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور ژاپن گفت: «چای حاوی فلوراید است و می‌تواند مقاومت دندان‌ها را زیاد و از پوسیدگی آن‎‌ها جلوگیری کند. در مطالعات آزمایشگاهی، محققان ژاپنی پی بردند که چای با پیشگیری از تشکیل پلاک دندانی برخی باکتری‌های دندانی را که می‌توانند باعث بیماری لثه شوند، نابود می‌کند.»
وی با اشاره به فواید ویژه مصرف چای در مردان بیان کرد: «براساس نتایج یک تحقیق گسترده در هلند نیز خطر سکته مغزی برای مردانی که روزانه چهار و یا پنج فنجان چای می‌نوشند ۷۰ درصد کمتر است. همچنین یک تحقیق دیگر در سال ۱۹۹۳ اعلام کرد مصرف زیاد چای، حمله قلبی مهلک را کاهش می‌دهد.»

جلوگیری از تشکیل لخته‌های خونی
دستیار طب سنتی ایران بر اساس مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در خصوص فواید مصرف چای بر سلامتی افراد اظهار کرد: «جان فولتس مدیر مرکز پیشگیری یک مدرسه پزشکی به این نتیجه رسید که چای از ایجاد لخته‌های خطرناک خون که منجر به حملات قلبی و سکته می‌شود جلوگیری می‌کند. سایر مطالعات نیز نشان می‌دهد که سطح چربی خون و فشار خون برخی مصرف کنندگان چای پایین‌تر است. نتایج اخیرا منتشر شده آزمایشات پزشکی نشان می‌دهد مصرف روزانه پنج بار چای باعث کاهش کلسترل LDL (کلسترل بد) به میزان ۱. ۱۱ درصد می‌شود و کلسترول کلی (TC) تا ۵. ۶درصد کاهش پیدا می‌کند.»
جلادت در پایان خاطر نشان کرد: «نوشیدن چای همراه با خوردن مقداری میوه و سبزی یک راه چاره ارزان و آسان برای کاهش خطر برخی سرطان‌ها است. محققان دانشگاه حفاظت «کیس وسترن» در «کلویلند» دریافتند که مصرف چای تا ۹۰ درصد از آفتاب سوختگی منجر به سرطان پوست جلوگیری می‌کند.»

سینا نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: