کد خبر: ۶۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 19
شفا آنلاین>سلامت>دری با انتقاد از اینکه کارشناسان بیمه سلامت صرفا در داروخانه‌های دولتی برای تائید نسخ بیماران حضور دارند، گفت: وجود چنین سیستمی بیماران را مجبور می‌کند برخی اقلام دارویی خود را که در تمامی داروخانه‌های خصوصی سطح تهران وجود دارد تنها با مراجعه به داروخانه‌های دولتی تهیه کنند که اینکار موجب اذیت و سردرگمی بیمار است.
به گزارش شفا آنلاین،محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران  با اشاره به اینکه بیمه سلامت مختص داروخانه‌های دولتی است اذعان داشت: رایزنی‌های زیادی از سال گذشته برای این امر صورت گرفته که هنوز نتیجه‌ای در خصوص رانت کردن اخذ دارو توسط مردم از داروخانه‌ها دریافت نشده است‌.

وی با بیان اینکه وجود چنین سیستمی بیماران را در تهیه داروهایی که می‌توانند از نزدیکترین داروخانه‌های محل زندگی خود تهیه کنند به سختی وا میدارد افزود: با وجود چنین سیستمی قلب داروخانه‌های خصوصی بویژه در کلان شهرها به کندی می‌زند در حالی که این داروخانه‌ها می‌توانند خدمات دارویی لازم را به بیمارانی که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه داروخانه‌های خصوصی مجهز به سیستم تایید نسخ هستند، خاطرنشان کرد‌: نباید حضور کارشناسان بیمه سلامت مختص داروخانه‌های دولتی باشد زیرا چنین انحصاری یک نوع رانت دولتی را بوجود می‌آورد که نهایتا آسیب آن متوجه بیماران خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: