کد خبر: ۶۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 19
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با اشاره به آمار مراجعه به بخش خصوصی در شهر تهران گفت: تعداد جراحی‌ها در بخش خصوصی آن هم تنها در شهر تهران پنج درصد افزایش پیدا کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت  با اشاره به افزایش مراجعات مردم به بخش خصوصی اظهار کرد:ت عداد جراحی‌ها در بخش خصوصی آن هم تنها در شهر تهران پنج درصد افزایش پیدا کرده است و مردم باید درباره بخش خصوصی قضاوت کنند.

وی افزود: بیمه‌های تکمیلی قول داده‌اند امسال به نحوی عمل کنند که در پایان ماه اول حداقل 80 درصد هزینه را به پزشکان و بیمارستان‌ها پرداخت کنند. همچنین دولت موظف است به نظر تمام پزشکان پیراپزشکان و پرستاران توجه کند و این دولت بیشترین توجه را دراین زمینه دارد.

وزیر بهداشت در خصوصی نارضایتی پزشکان از تعرفه‌ها تصریح کرد: همیشه تعرفه‌ها در نظام پزشکی و شورای عالی بیمه تعیین می‌شد قانون تصویب آن را بر عهده هیئت وزیران گذاشته است و دولت بنا بر منابع بودجه به مجلس پیشنهاد می‌دهد. گلایه‌ها در این زمینه قدیمی است و منحصر به ما نیست. با وجود آنکه آمریکا 15 برابر ما اعتبار دارد اما 50 درصد افراد دارای بالاترین سطح در آمدی ناراضی هستند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: حقوق شهروندی در بسیاری از مراکز رعایت نمی‌شود و مراکز بهداشتی نیز از این امر مستثنی نیستند اینکه پزشکان جان بیمار را نجات می‌دهند و پزشک کمتر از چند دقیقه برای جراحی در ساعت دو نصف شب حاضر می‌شود نیز جزء رعایت حقوق شهروندی است امیدوارم در آینده برخورد پرستار و پزشک با بیمار ارتقا پیدا کند.

وی بیان کرد: بیش از 80 هزار تخت بیمارستانی کمبود داریم که باید این مسئله نیز با همکاری بیشتر با بخش خصوصی برطرف شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: