کد خبر: ۶۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 19
شفا آنلاین>سلامت>بیماران باید قبل از آنکه روزه بگیرند حتما با پزشک خود در زمینه مصرف دارو مشورت کنند.
به گزارش شفا آنلاین-علی وکیلی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  در مورد مصرف دارو در ماه رمضان بیان کرد: بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشار خون، صرع، اختلالات گوارشی، بیماری‌های اعصاب، یبوست، سندروم روده‌ی تحریک پذیر و بیماری‌هایی از این قبیل به معاینه‌ی منظم و مداوم نیاز دارند به همین خاطر حتما باید افراد مبتلا به این بیماری‌ها با مراجعه و مشورت با پزشک متخصص روزه بگیرند.

وی با تاکید بر عوارضی که برخی از داروها با تغییر زمان مصرف در پی دارند، عنوان کرد: همان طورکه مصرف خود سرانه داروها عواقب جبران ناپذیری دارد، قطع یا تغییر ساعت مصرف داروها به طور خود سرانه می‌تواند فرد را دچار اختلالات بسیاری کند.

وکیلی افزود: ممکن است داروهایی نظیر آنتی بیوتیک‌ها را بتوان جایگزین کرد اما مبتلایان به بیماریهای یاد شده نباید اقدام به انجام این کار کنند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به صرع و انسداد ریوی باید در مصرف داروهای خود بسیار دقت کنند زیرا تغییر در داروی آن خطرات زیادی در پی دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به موارد فوق افراد باید حتما با مراجعه به پزشک متخصص و مربوط به بیماری خود مشورت‌های لازم را انجام دهند تا بتوانند اقدامات لازم را به عمل آورند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: