کد خبر: ۶۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 17
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شیوع بیماری عفونی در شیرخوارگاه شبیر گفت: بر اثر این بیماری از جمع کودکان در این مرکز، دو نفر فوت و مابقی به مرکزی در استان قزوین منتقل شدند.
به گزارش شفا آنلاین : حبیب‌الله مسعودی فرید با اشاره به شیوع بیماری عفونی در شیرخوارگاه شبیر در جنوب تهران اظهار داشت: اواسط هفته گذشته این موضوع به سازمان بهزیستی کشور اطلاع داده شد و به سرعت اقدامات لازم برای کنترل بیماری در این مرکز آغاز شد.

وی تصریح کرد: به دلیل بیماری عفونت ریوی و تنفسی، 15 نفر از کودکان و شیرخواران در شیرخوارگاه شبیر دچار در بیمارستان‌های بهرامی، حضرت علی‌اصغر و همچنین مرکز طبی کودکان بستری شدند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فوت دو کودک در بیمارستان بیان داشت: یکی از این بچه‌ها نارس بود و دیگری هم به دلیل داشتن بیماری قلبی همراه و در واقع مشکلات تنفسی در بیمارستان فوت کردند.

فرید با اشاره به فوت دو بچه (دو و چهار ماهه) در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران گفت: پس از شیوع بیماری در مرکز شبیر، اقدامات لازم با همکاری تیم تخصصی بیمارستان امام و مرکز طبی کودکان و استفاده از پزشکان فوق تخصص برای تصمیمات جدید در مرکز شبیر جهت جلوگیری از گسترش بیماری و کاهش خطر انجام گرفت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به همین جهت بچه‌های دو تا پنج سال که علایم بیماری و مشکلی را نداشتند با همکاری که با استان قزوین صورت گرفت به مرکزی در این استان منتقل شدند که البته این کار با موافقت قوه قضاییه صورت گرفت ضمن اینکه مربیان این کودکان نیز به مرکز قزوین انتقال داده شدند.

وی با اشاره به اینکه این کودکان به مدت یک الی دو ماه در مرکز قزوین نگهداری و مجدداً به مرکز شبیر برخواهند گشت، افزود: علت انتخاب استان قزوین این بود که ما در تهران جا نداشتیم و نمی‌توانستیم مرکزی مستقل برای نگهداری این کودکان انتخاب کنیم.

فرید تصریح کرد: در حال حاضر 37 کودک به مرکز نگهداری در استان قزوین منتقل شده‌اند و هم اکنون نیز تیم پزشکی به این مرکز استقرار پیدا کرده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بچه‌های مبتلا شده به بیماری عفونی در بیمارستان بیان داشت: از 15 نفری که در بیمارستان‌های شهر تهران بستری شده بودند 6 کودک در بیمارستان هم اکنون بستری هستند که به تدریج این بچه‌ها نیز ترخیص خواهند شد.

وی در ادامه با تقدیر از همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی قزوین و همچنین بیمارستان طبی کودکان، بیمارستان بهرامی و بیمارستان علی‌اصغر و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: یکی از دلایل عمده عفونت این بچه‌ها این است که این کودکان از جاهای مختلف به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند که ممکن است قبل از انتقال آنها دارای بیماری و مشکلی باشند که البته در این زمینه نیز معاینات لازم توسط پزشکان انجام می‌شود.

فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: