کد خبر: ۶۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 17
شفا آنلاين:سلامت>دارو و درمان- یک فوق تخصص غدد با تاکید بر اینکه استفاده از استاتین‌ها در بیماران دیابتی ضروری است، گفت: به طور کلی بیماری دیابت از مهم‌ترین عوامل خطرساز بروز بیماری‌های قلبی - عروقی است که بهترین درمان آن مصرف استاتین‌ها است.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر محبوبه سادات حسینی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل بیماری‌های قلبی - عروقی، اختلال در چربی خون است که با بیماری قلبی همراه است و به آن LDL یا چربی بد گفته می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شده که LDL بالا باعث بروز بیماری‌های قلبی - عروقی می‌شود. هدف از درمان کاهش چربی نه تنها درمان بیمار بلکه کاهش بروز بیماری‌های قلبی - عروقی در آنهاست.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله یادآور شد: تحقیقات نشان داده که بیماران دیابتی نوع 1 و 2 بالای 40 سال سن، باید LDL آنها را بین 30 تا 50 پایین آوریم که این کار با استفاده از استاتین‌ها برای پایین آوردن LDL انجام می‌شود.

حسینی یکی از اشکالات درمان بیماران دیابتی را استفاده همزمان استاتین‌ها با فیبرات‌ها دانست و در پایان اظهار کرد: استفاده همزمان این داروها توصیه نمی‌شود مگر در شرایطی که مقدار LDL از نظر پزشک مورد قبول باشد، تری گلیسیرید بالا و عوامل زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی - عروقی هم در بدن بیمار وجود داشته باشد و پزشک معالج به این نتیجه برسد که فواید استفاده و درمان ترکیبی استاتین‌ها و فیبرات‌ها بیشتر از ضرر آن برای بیمار است.



اسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: