کد خبر: ۶۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 13
شفا آنلاين:سلامت>بارداری-:خانم‌هايي که ازدواج فاميلي داشته‌اند و فرزند معلول يا مبتلا به اختلال‌هاي ژنتيکي دارند يا نوزاد مرده به دنيا آورده‌اند هم بهتر است مجدد باردار نشوند.
 

به گزارش شفا آنلاين،دکتر مريم کاشانيان،دانشيار دانشگاه علوم‌پزشکي تهران گفت: خانم‌هايي که در سن بالا ازدواج مي‌کنند و يک فرزند دارند، بهتر است بعد از 40 سالگي ديگر براي بارداي اقدام نکنند زيرا با بالا رفتن سن عوارض ناشي از تاثير سن بر بارداري، شديدتر مي‌شود.


خانم‌هايي که مبتلا به بيماري‌هاي طبي مزمن هستند مثلا فشار خون بالايي دارند يا مبتلا به ناراحتي‌هاي قلبي عروقي‌اند يا لوپوس پيشرفته يا آمبولي يعني سابقه لخته شدن خون در رگ دارند، بهتر است براي بار دوم باردار نشوند. خانم‌هايي که ازدواج فاميلي داشته‌اند و فرزند معلول يا مبتلا به اختلال‌هاي ژنتيکي دارند يا نوزاد مرده به دنيا آورده‌اند هم بهتر است مجدد باردار نشوند.

متاسفانه در ازدواج‌هاي فاميلي فقط مشاوره ژنتيک کافي نيست و بسياري از بيماري‌هاي ژنتيکي قبل از تولد قابل شناسايي و درمان نيستند. اگر زوجي فاميل هستند و خانم باردار است بايد حتما مشاوره ژنتيک داشته باشند تا بيماري جنين اگر قابل تشخيص است، قبل از تولد مشخص و درمان شود اما در مورد بيماري‌هاي غيرقابل‌تشخيص، زوج يا نبايد بچه‌دار شوند يا بايد خطر را بپذيرند.


سلامت




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: