کد خبر: ۶۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 16
متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص مغز و اعصاب با اشاره به این که کمتر از10درصد سردردها نگران کننده و مهم هستند، تأکید کرد: برای سردردهای مزمن مصرف قرص های ضد درد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

دکتر جمشید لطفی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: اغلب سردردهای مهم از تومور مغز تا اختلالات عروقی، فشار چشم و... به سرعت خودش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: به طور معمول 60 درصد سردردها شبیه سردردهای عصبی و مزمن روزانه است. تعداد دیگر سردردهای میگرنی(با فواصل زمانی طولانی که دائمی نیستند اما شدید هستند) و بین 4 تا 72 ساعت طول می کشند،با تهوع همراه اند و سابقه فامیلی دارند. تعدادی از سردرد ها هم ترکیبی از هر دو مورد مذکور است.

وی اظهار کرد: متأسفانه اشکال بزرگ این است که برخی به دلیل سردردهای مزمن به سمت داروهای ضد درد می روند که مصرف چنین داروهایی موجب تداوم سر درد و وابستگی فرد به آنها می شود و چون اثرش را از دست می دهند ناچارند که داروها را بیشتر مصرف نمایند .پس بدینترتیب  پدیده ای رخ خواهد داد که حتی خود این قبیل قرص ها موجب سر درد می شود.

متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: البته مصرف قرص های ضد درد برای سر درد حاد ایرادی ندارد اما اشکال روی سر دردهای مزمن است که باید از داروهای دیگر غیر از داروهای ضد درد نیز استفاده شود.

وی افزود: اصولأ درد مزمن مساوی با درمان ضد درد نیست. این اشتباه است که فکر کنیم چون درد مزمن است باید به صورت مداوم هم از داروهای ضد درد استفاده شود. حال متأسفانه برخی به مشتقات مُرفین رو می آورند که اعتیاد را در پی دارد بنابراین باید به پزشک مراجعه نمایند.

به گفته این نورولوژییت بیشتر سردردها رده سنی خاصی ندارد و در همه سنین دیده می شود. اما به طور معمول سر دردهای میگرن در جوانان و در خانم ها بیشتر دیده می شود بنابراین توصیه ما این است که داروهای ضد درد را به صورت نقل و نبات استفاده نکنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: